Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Bestaan er ringetjes voor kippen?

Naast enkele Barnevelders heb ik ook een aantal ex-bio-industriekipjes geadopteerd. Ze lijken als twee druppels water op elkaar. Ik zou ze graag uit elkaar willen houden en een naam willen geven. Bestaan er ringetjes die ik aan de pootjes kan doen (zonder zendertje uiteraard). Een afghaanse vriendin vertelde dat ze in afghanistan ringetjes voor duiven hebben met een heel klein subtiel belletje erin. Bestaan deze ook in Nederland. En kunnen kipjes die dragen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
896

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

Ja hoor, gewone ringen bestaan, onder andere hier te koop: http://www.dierenverblijf.eu/index.php/cPath/81_273?osCsid=bf7cbc4b6fdbfaa869c5de8e80a8f01a
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dank je voor je antwoord, en natuurlijk ook voor de site. Ze bestaan dus! Interessant bedrijf ook, daar ga ik binnenkort als ik tijd heb eens lekker rondsnuffelen en shoppen.
Er bestaan in elk geval vogelringen in enorm veel verschillende maten en kleuren. Hiermee kun je de kippen in elk geval ringen en uit elkaar houden.

Ringen met een ingebouwd belletje ken ik niet. In Afrika heb ik wel eens gezien dat er kattenbelletjes aan de poten van de kippen werden gebonden, zodat op afstand te horen was, waar de kippen zich ongeveer bevonden, zodat er gericht gezocht kon worden, als er eentje wat verder afgedwaald was.
(Lees meer...)
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dank je Alpha. Leuk om te lezen over die kipjes in Afrika. Ik zie het al helemaal voor me. Beetje hetzelfde idee als de koeien en schapen in de bergen.
Moet ik misschien maar eens doen bij onze haan. Dan horen de dames hem tenminste aankomen, voordat hij ze vanachter bespringt.... ; )
Ja, hier kun je er alles over lezen. Zie link:

http://www.nhdb.nl/ringen/

Succes met je kippen.!!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geweldig, een heus Ringenbureau. Dan krijgen mijn vuilnisbakkenkipjes eenzelfde ringetje met nummer als een zeldzame vogelsoort. Wat zullen ze trots zijn.
Ik wilde al meteen bestellen maar stuitte op het probleem: welke maat? Dat gaan we eerst maar eens meten. Bedankt voor je antwoord.
Ja hoor,die ringetjes in diverse kleuren waren in mijn jeugd een gewild verzamelobject.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Grappig om te lezen. Wij hadden alleen maar sigarenbandjes..... Ja maakt me trouwens wel nieuwsgierig. Hoe kwamen jullie aan die ringetjes? Want als een vogel eenmaal zo'n ring omheeft kan die volgens mij niet meer af, tenzij.......
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Joh, mag ik dat vergeten zijn? Het is inmiddels zo'n 65 jaar geleden! Misschien kregen we ze,van de poten van geslachte kippen? Ik kan het me niet herinneren.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding