Worden de dieren die bij PetsPlace worden verkocht goed behandeld?

Waar komen ze vandaan?

12 jaar geleden
9.2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je overweegt een huisdier in huis te halen, kan ik je Avonturia de vogelkerder aanraden. Erg mooi en ruim, en de dieren worden er erg goed verzorgd
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het moet natuurlijk vogelkelder zijn
Snuffel
12 jaar geleden
dank voor de tip.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je ergens, waar dan ook de indruk hebt dat dieren niet goed worden behandeld, kun je de dierenbescherming inschakelen. Als ze wel goed worden behandeld dan is er niets aan de hand, worden ze verwaarloosd, dan kan er worden ingegrepen.

Het beste antwoord

Als ex-medewerker bij een pets place filiaal kan ik vertellen dat de dieren erg goed verzorgd worden (dit kan natuurlijk per filiaal verschillen) De dieren krijgen elke dag eten en vers water (en eventueel hooi voor de dieren die dit leuk/lekker/nodig vinden/zijn)

Echter is het wel zo dat de dieren in een "aquarium" gehouden worden. Elke dag komen er tientallen mensen die tegen de ruitjes tikken en ondanks een verbod toch de hokken open doen en de dieren aaien.

De dieren die bij pets place (en waarschijnlijk ook bij andere dieren speciaalzaken) zitten zijn bedoeld voor de handel: een konijn zit eigenlijk nooit langer dan een maand in zijn "aquarium"

Ook al worden de dieren dus goed verzorgd, zou ik je willen adviseren om je dier bij een (erkende) fokker te halen. Deze kan veel vertellen over de achtergrond van het dier en zelfs hoe het karakter zich kan ontwikkelen.

Zo heb je de garantie dat je een gezond dier koopt zonder stress. Een goede fokker kun je trouwens altijd bellen/mailen als het dier ziek is: Een goede fokker heeft alles voor het welzijn van zijn dieren over.

Hopelijk beantwoord dit, samen met de eerder gegeven antwoorden, je vraag.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Als ze slecht behandeld worden, zijn ze niet zo levendig en zullen ze minder goed verkocht worden, dus ga ik er vanuit dat de medewerkers van de dierenwinkels goed voor de dieren zijn.

Desalniettemin kom ik regelmatig konijnen tegen die nog geen 6 weken zijn (6 weken is de absolute minimum leeftijd voordat ze bij hun moeder wegmogen). Daar kan ik me dan wel boos om maken.

Toegevoegd na 16 seconden:
Oh ja, waar ze vandaan komen: Fokkerijen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ze zullen best goed verzorgd worden maar de "kwaliteit"van de dieren is zeer slecht omdat het vaak het uitschot is van wat {hobby}kwekers/fokkers niet kwijt kunnen worden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
esth0r
12 jaar geleden
de dieren van hobbyfokkers zijn over het algemeen VEEL beter behandeld, niet te vroeg van moeder gescheiden, geen inteelt, gezonder gevoerd etc.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat klopt maar de goede en gezonde worden verkocht aan andere hobbyisten en het "overschot"aan winkels want die betalen bijna niets voor vogels die ze inkopen.
Ik weet uit ervaring dat dieren die verkocht worden bij dieren winkels, waaronder boerenbond/welkoop/pets place, dat er goed voor gezorgd wordt!
Wel is het handel!
Er worden via de fokker ook wel eens zieke of beschadigde beestjes geleverd!
Die worden na selectie weer terug gegeven aan de fokker en verdwijnen in de hondenbrokjes etc.

Maar hier in nederland kun je ervan uit gaan dat dieren die verkocht worden bij winkelketens als pets place/welkoop/boerenbond goed worden behandeld en verzorgt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien hangt het van het filiaal en hun personeel af maar mijn oude buurmeisje werkt in een Pets Place, en die dieren kunnen zich geen betere verzorgster wensen. Dus die worden wel goed behandeld.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan goed zien, aan de oogjes, en zijn de dieren nieuwsgierig naar de mensen. Dat betekent dat ze goed behandeld worden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Snuffel
12 jaar geleden
Goeie tip!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank je
dieren die je kan kopen bij een dierenwinkel komen meestal uit de broodfok, binnen de broodfok gaat het nooit om het welzijn van de dieren maar om geld verdienen.
er wordt dan ook geen aandacht besteed aan het uitzoeken van geschikte fokdieren met goede/gezonde genen waardoor een dier uit de dierenwinkel meestal jonger sterft aan bijvoorbeeld genetische ziektes en aandoeningen.

wil je een dier kopen, google dan even, bijvoorbeeld: konijnenfokker zuid-holland of chinchillafokker gelderland wat je precies zoekt zijn hele kleine fokkerijen aan huis, mensen die het eigenlijk voor hun hobby doen, ze kunnen je ook gegarandeerd beter informeren over de behoeften van je dier.

je komt ongetwijfeld iets tegen, lukt dat niet dan kan je mij een privé berichtje sturen, misschien kan ik je helpen met zoeken. succes!
12 jaar geleden
Er zijn dieren, zoals katten en honden (pups en kittens) waarbij het verblijf in een verkoopruimte negatief werkt.

De verkopers kunnen dan nog zo goed voor de dieren zorgen, het ontbreekt hen aan opvoeding en gewenning aan een nieuwe roedel en nieuwe regels.

Als een pup in de kritieke periode tussen 8-14 weken niet bij een nieuwe baas wordt opgevangen en opvoeding geniet, zal hij dit zijn hele leven niet meer kunnen inhalen.

Kittens worden vaak met 7 weken bij de handelaar gebracht omdat dit wettelijk mag. Maar de ontwikkeling van een kitten wordt door het moederdier afgerond tijdens de weken tussen 7-14.

Dus hoe goed de handelaar ook voor voer, water en verzorging zorgt, het dier zal er een heleboel aan te kort komen.
Rechtstreeks bij een GOEDE fokker halen en op het juiste tijdstip is véél beter.
Ivana
12 jaar geleden
Ik heb als houder van een schildpaddenasiel zéér slechte ervaringen met Pets Place filialen. Ik hoop dat het de laatste jaren verbeterd is maar slechte schildpadjes met vreselijk foute voorlichting waren (zijn?) in de afgelopen jaren bijna spreekwoordelijk "petsplace?" geworden.
Telefonische steekproeven deden ons de haren recht overeind staan. Om één of andere reden kwamen meerdere filialen in Twente gemiddeld slechter uit de bus dan andere dierenspeciaalzaken. Nogmaals: ik hoop dat het inmiddels beter is geworden.