Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik ben 50 procent mede eigenaar van een paard kan de andere mede eigenaar haar aandeel zonder mijn t?

Kan de mede eigenaar haar aandeel zonder mijn toestemming verkopen. En heb ik juridisch het recht om als eerste te kunnen kopen

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Dieren
2.9K
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Ik hoop dat je alles zwart op wit hebt staan. Dit soort dingen lopen vaak op een drama uit in de paardenwereld..

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Als jij het juridisch recht hebt vastgelegd met de andere eigenaar dan moet het eerst aan jou aangeboden worden. Als jullie er dan niet uit komen mag het pas worden verkocht aan een ander.
(Lees meer...)
5 jaar geleden
Heb je een aandeelhoudersovereenkomst afgesloten? Ja, dit bestaat ook voor paarden.
Dan zul je deze punten vooraf vastgelegd hebben.
Of hebben jullie het paard in goed overleg samen gekocht?
Dan kan het toch zijn dat jullie de afspraken zwart op wit hebben gezet.
Mondelinge afspraken zijn ook bindend, maar dan is het jouw woord tegen het andere woord.
Ik weet ook niet waarom de ander wil verkopen? Is het paard minder waard of juist veel meer? Zijn er financiële problemen?
Indien er niks op papier staat, kan het heel vervelend worden.
Kortom, zijn er schriftelijke afspraken, dan zijn deze bindend. Zijn er geen schriftelijke afspraken dan kan de mede-eigenaar aan jou of derden verkopen.
Veel succes met de vervelende situatie.
https://langelaarklinkhamer.com/aandeelhoudersovereenkomst-tussen-mede-eigenaren-paard/
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding