Mijn gesteriliseerd katje weet niet wat ze wilt en doet enorm lastig, wat kan er met haar zijn?

Mijn katje is woensdag middag gesteriliseerd. Die avond was ze enorm verward en slaperig. Uiteindelijk is ze op een tapijt gaan liggen waar ze voor ongeveer een hele dag niet meer vanaf is gekomen tenzij om te plassen. Wij brachten haar eten en wat kattenmelk, dat dronk en at ze goed op, dus lieten we haar gewoon liggen waar ze lag en aaide haar af en toe. Ze spinde ook, dus we dachten dat ze ok was. Gisterenavond werd ze heel actief, ze kwam vanzelf de keuken binnen gewandeld toen we aan het eten waren, begon te eten en te drinken en is daarna na een korte wandeling door de keuken op het andere tapijt gaan liggen rustig naar de TV kijken en luisteren naar wat iedereen deed. Ze leek dus erg beter te zijn. Om haar in de gaten te houden bleef iemand 's nachts beneden, en vannacht was het mijn moeder. Maar toen begon het. Ze ging bij de deur zitten, miauwend, en ze heeft amper geslapen om dat ze dat bleef doen; miauwen, miauwen, naar de deur lopen. We dachten dat ze heel graag naar buiten wou, dus 's morgens besloten we dat ze naar buiten mocht. Maar dat lostte haar gedrag niet op. Nu wilt ze (nog altijd) naar buiten, maar zodra we haar buiten laten staat ze weer aan de andere kant van de deur te miauwen. Ik ben met haar de tuin in gelopen: zelfde egdrag, miauwen, miauwen. Ze kan geen rust vinden, wilt nergens liggen, en loopt miauwend achter iedereen aan die ze ziet. Wat is er met haar aan de hand? We weten niet wat er is, maar we willen er heel graag iets aan doen..

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Antwoorden (1)

Het lijkt me typisch een nazorg gevalletje voor de dierenarts.
Misschien heeft ze ergens pijn of is ze nog steeds verward van de narcose. Ik zou haar dus even meenemen naar de dierenarts of in ieder geval de dierenarts even vragen wat er aan de hand kan zijn.
Ivana
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
+Plus, terug naar de dierenarts. Een kattinnetje kan nog krols worden volgens onze dierenarts. Wel contact opnemen met de dierenarts.