Kan seks tussen een mens en aap er uiteindelijk iets uit voortkomen?

Wat bijvoorbeeld is gebeurt vroeger tussen de neanderthaler en de moderne mens. Wij hebben allemaal DNA in ons van de neanderthaler

5 jaar geleden
in: Dieren
7.4K
crispy
5 jaar geleden
wat is er dan vroeger (in welke periode?) gebeurd tussen de Neanderthaler en de moderne mens?
TurfGraver
5 jaar geleden
@crispy, volgens wiki:
"Dit geeft aan dat zij neanderthalers in hun gemeenschap opnamen en zich met hun nakomelingen vermengden. "
https://nl.wikipedia.org/wiki/Neanderthaler#De_neanderthaler_en_de_komst_van_de_moderne_mens
TurfGraver
5 jaar geleden
@popeye, de kans op succes is wel heel klein.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Kruising_tussen_mens_en_chimpansee

Antwoorden (1)

Stalin heeft geexperimenteerd met een kruising tussen mens en chimpansee.
Hij hoopte daarme soldaten te kweken. Er zijn, voor over bekend, geen kinderen uit geboren.
Wel zijn er verhalen uit china en Amerika, waar wel een kern van waarheid in zou kunnen zitten. De genetische verschillen tussen chinpansee, bonobo en mens zijn niet veel groter dan tussen bijvoorbeeld leeuw en tijger, of paard en ezel. Ook zijn er kruisingen bekend tussen ijsbeer en grizly.
Verreweg de meeste mensen zullen het niet ethisch vinden om met dergelijke kruisingen te experimenteren. Dus als het al ergens gebeurt,dan wordt er niet over gesproken.
Google eens op 'humanzee'.
5 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Dan ben ik toch wel even benieuwd naar het verhaal over Stalin...
Welk van de twee was een mens? De man of de vrouw?
LeonardN
5 jaar geleden
Hier wat sumiere info
https://en.wikipedia.org/wiki/Humanzee#Reports_of_attempted_hybridization
mannelijke menselijk sperma en vrouwelijke chimpansees in 1920 pre-USSR rusland.