wat vind een kanarie allemaal lekker?

Hallo,

ik heb een kanarie een heel lief beestje en hij fluit als de beste en ik beloon hem dan altijd meestal met een stukje appel omdat hij van ander soort fruit weinig eet ik geef hem als ik sla maak ook wel wat blaadjes sla en dat vind hij ook heel erg lekker maar ik wil graag weten wat een kanarie nog meer heel erg lekker vind of zijn er speciale kanarie snoepjes die je in een winkel kan kopen?
wat zijn ook dingen wat een kanarie heel erg leuk vind ik heb nu een spiegeltje met een belletje in een kooi hangen waar hij vaak in gaat hangen en dan heen en weer gaat schommelen hij klimt ook heel erg veel als een parkiet enzo maar wat zijn dingen die een kanarie allemaal heel erg lekker vind en leuk vind.
PS HET IS ECHT EEN KANARIE HET IS EEN KRUISING TUSSEN EEN GROENE FIFE FANCY KANARIE EN EEN GELE DUITSE KUIF KANARIE.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
25.5K

Antwoorden (7)

De meest geliefde lekkernijen van een kanarie zijn:

Trosgierst (1 à 2 strengen per week zijn voldoende)
Knabbelstaven
Noten
Een schijfje hardgekookt ei
Muesli (zonder melk)

Deze soorten snoep mogen nooit in de kooi van je kanarie ontbreken. Ze zorgen niet alleen voor voldoende afleiding, ze zijn ook erg gezond.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
andijvie.
onkruidzaden.

Toegevoegd na 1 minuut:
Van andijvie raakt hij minder snel aan de diaree dan van sla.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Knabbelstaven, Krachtvoer, vogelzaad, ei schil,
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Die van mijn vriendin at chips !
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ze is dat echt niet en het was speciale chips
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nee een parkiet vind dat soms wel lekker mijn kanarie at dat ook wel eens en die kanarie is heel oud geworden
Ik geef mijn kanaries als beloning elke dag crême ,welke tussen frou-frou wafeltjes ( Verkade) zit. Gewoon ertussenuit schrapen en in het voerbakje of een klein schoteltje leggen.

Groet:Zoekertje
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ze eten van alles ,maar op de Canarische Eilanden zweren ze bij koolzaad,hennepzaad,sterremuur(in 't Engels Chickweed) , appel etc. Je kan natuurlijk ook kant en klaar kanarievoedsel geven. Omdat je zo lief over hem spreekt ,kan je doen wat ik altijd deed .Ga vlak bij de kooi staan om hem te laten wennen aan je aanwezigheid zo dichtbij . Als hij daaraan gewend is ga je hem uit de hand voeren . Als je 100% zeker weet dat hij je als maatje geaccepteerd heeft , kan je hem in 'n niet te grote ruimte loslaten . Dat vindt hij heel leuk . Hij zal op je schouder , je hoofd , en ook op het boek wat je aan het lezen bent ,gaan zitten . Maar als je katten hebt moet je heel voorzichtig zijn . Want die zullen geen steen op elkaar laten om in die kamer te komen en hem op te eten .Als je vitrage in die kamer hebt moet je die voor het raam doen , omdat hij anders misschien te hard tegen het glas vliegt.Ben erg benieuwd naar jouw ervaringen . Aan de Riviera waren mensen die hem meegenomen hadden met de caravan. Hij vloog daar vrolijk rond . Ik zou het zelf niet durfen ,omdat je niet weet wat voor roofvogels daar zijn .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
oke ik ben heel erg vaak met mijn hoofd en handen bij de kooi dat vind hij wel goed maar als mijn hand in de kooi gaat wilt hij er zo ver mogelijk vanaf gaan zitten ik doe nu een oefening van een kwartiertje ik ga hele tijd bij hem zitten en met hem praten ik zal je vertellen als ik succes heb.
Onze kanarie's kakariki parkieten valkparkieten zeebravinken : lusten ook donker bruin brood paprika sommige lusten stukjes druif witlof andijvie aardbei