Kan een konijn kanker hebben?

Mijn konijn ( een meisje) heeft aan haar rechter kant een bobbel in haar buik maar die zie je niet altijd. ze kan niet zwanger zijn ze heeft nog nooit contact gehad met een jongens konijn. is dit kanker moet ik hier zo spoedig mogelijk mee naar de dierendokter. Ik heb wel al een mail gestuurd naar een dieren arts hier in de buurt hoeveel een afspraak kost... Ik wil echt niet dat mijn konijn dood gaat.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.9K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
helaas kan elk dier kanker krijgen, maar gelukkig is niet elke bobbel kanker.
ga naar de dierenarts voor je rust misschien valt het allemaal wel heel erg mee.
een consult in de avond/weekeind is wel duurder dan door de weeks overdag mocht dat belangrijk zijn.
succes en sterkte

Antwoorden (3)

Ook dieren kunnen kanker krijgen, maar een bobbel in de buik kan ook andere oorzaken hebben. Het is natuurlijk wel verstandig om er even naar te laten kijken door de dierenarts! Succes!

Toegevoegd na 6 minuten:
Het klinkt trouwens meer als een navelbreukje. Daar gaat hij niet dood van, maar moet je wel even aan de dierenarts laten zien.
bamibal
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, met een bobbel die je soms wel en soms niet ziet, denk je aan iets dergelijks. +
Rieneke1
12 jaar geleden
navelbreukjes zitten doorgaans niet rechts in de buik.
Baarmoederkanker:

Dit is de meest voorkomende vorm van kanker bij het konijn. Het maakt niet uit of een voedster wel of geen nest heeft gehad, leeftijd speelt wel mee. Een voedster van 4 jaar of ouder heeft een kans van 50 tot 80 % op baarmoederkanker. Waarschijnlijk hebben bepaalde rassen meer aanleg voor baarmoederkanker dan anderen, maar daar is helaas nog niet veel over bekend. Konijnen die baarmoederkanker hebben hebben (bloederige) uitvloeiing uit de geslachtsopening, pijn en uiteindelijk zullen ze er aan overlijden als er niet op tijd kan worden ingegrepen. Wil je meer weten over baarmoederkanker en de andere vormen van kanker die bij konijnen voorkomen? Lees dan het artikel over kanker bij konijnen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat vind ik altijd een nadeel met dieren,vaak maar niet altijd kom je er te laat achter.
Een konijn kan zeker kanker hebben.. wij hadden ook een konijn die het achter haar oog kreeg.. waardoor haar oog er bijna uit kwam.. heel zielig we hebben haar in moeten laten slapen.
Bij jou konijn lijkt het veel op baarmoederkanker.. daar moet inderdaad wat aan gedaan worden.. Ik weet niet hoe oud je konijn is? en of het een risicovolle operatie is.. anders zou je ook als ze pijn begint te krijgen.. mischien de keuze moeten maken om haar in te laten slapen.
Hoop natuurlijk niet voor je dat het zo hoeft te komen.

Ik weet trouwens niet of het bij konijnen ook kan.. maar als een hond een navelbreuk heeft dan zie je ook een bult.. die vervolgens dan weer niet zichtbaar is.. en daarna weer wel.
Dat kan verder geen kwaad maar zou voor dezekerheid wel naar de dierenarts gaan om zeker te weten wat het is.
Succes.