Wat heeft mijn kat?

Onze kat is nu 3 dagen ziek. Donderdag de hele dag overgegeven.
De brokjes van het blikje kwamen er weer uit.
Daarna vrijdag een aantal keren blanke gal (noem je dat zo?) gespuugd.
Ze eet niet. Gisteravond een paar harde brokjes en een paar nipjes water. Donderdag niet en vandaag (zaterdag) ook niet.
Ze is sloom en zit de hele dag te slapen. Loopt ook kwetsbaar, alsof ze pijn heeft, mauwt klaaglijk als ik ze optil.
Gisteren bij de dierenarts geweest.
Geen verhoging, geen verstopping, geen raar gebit, ogen of iets anders wat ergens op zou kunnen wijzen.
De dierenarts heeft haar voor de zekerheid een spuitje ontstekingsremming gegeven en een eetlustopwekkende spuit.
Die werkt niet echt, behalve dan die paar brokjes van gisteravond, als dat het effect was..
Het lijt er wel op dat ze af en toe een plasje doet op de bak.

Wie heeft een idee wat dit kan zijn
En wat kan ik doen?
Ter ondersteuning of voor een spoedig herstel?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Rieneke1
8 jaar geleden
Dit klinkt niet goed.
Het beestje knapt niet op, dus terug naar de (of een andere) dierenarts voor verder onderzoek.
Verder mag een kat niet vasten, dus neem meteen een spuit mee bij de dierenarts en Hill's a/d zodat je kan gaan spuitvoeren. Beterschap voor je katje!
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik denk dat je snel bloed en urine moet laten onderzoeken, pas dan kan er iets worden gevonden of dingen worden uitgesloten. Ik hoop op een spoedig herstel.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Idd snel terug naar de dierenarts. Het klinkt niet best.
Beterschap!
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Je schrijft dat het lijkt alsof ze pijn heeft. Negeer je eigen gevoel vooral niet. De eigenaar van een dier kan vaak beter zien waar een dier pijn heeft dan de dierenarts. Je kan door te voelen aan haar lijf proberen te achterhalen waar het pijn doet. Poten, staart, buik... Misschien heeft ze iets verkeerds gegeten? Dan moet je misschien een foto laten maken.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Is er geen bloedonderzoek gedaan?
Rieneke1
8 jaar geleden
Hoe gaat het nu Neska? Ben je al wat wijzer geworden?

Antwoorden (1)

Hoe is vastgesteld dat het katje geen verstopping heeft? D.m.v. een foto? Ik begrijp dat hier kosten aan verbonden zijn, maar het klinkt toch erg als de verstopping waar mijn katertje zo beroerd van werd. Hij was al wat ouder (15 jaar) en moest sinds zijn 13e speciaal voer omdat hij steeds vaker misselijk werd. Bloedonderzoek toonde aan dat zijn nieren minder goed functioneerden. Door over te stappen op hypoallergeen voer werden zijn bloedwaarden zeer snel weer normaal. Twee jaar later werd hij opnieuw ziek: misselijk, niet willen eten, stil liggen en voor zich uit staren en af en toe klaaglijk miauwen... Eerste vrees was dat zijn nieren hem in de steek lieten, of anders dat er misschien een haarbal dwars zat. Uiteindelijk bleek zijn dikke darm-functie niet meer wat het geweest was. Onderzoek op de tafel bij de dierenarts bracht dit niet aan het licht. Een foto van zijn maag-darmkanaal wel.