Kunnen knaagdieren tegen harde muziek?

Ik wil graag een knaagdier aanschaffen. En de kooi wil ik op een vaste plek zetten. "Helaas" speel ik ook wel eens gitaar op deze kamer en luister ik harde muziek. Is dit slecht voor bijvoorbeeld een tamme rat of een hamster?
Kunnen deze beesten anders ook tegen het vaak verplaatsen van de kooi? Ongeveer elke dag als ik de kooi verplaats?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
6.8K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Oordopjes voor de knaagdier of hoofdtelefoon voor jou?
(Laatste zullen de buren ook kunnen waarderen.)
Rieneke1
11 jaar geleden
een rat is geen rat, ratten zijn groepsdieren.
als je je beestjes alleen maar stress kan bieden moet je het gewoon niet doen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dit zijn niet echt antwoorden op mijn vraag :-) Ik vraag toch juist of het stressvol is? En misschien heb ik wel geen buren?

Het beste antwoord

De meeste knaagdieren kunnen bijzonder goed horen. Muizen kunnen bijvoorbeeld ultrasone geluiden horen maar ook cavia's en konijnen kunnen vele malen beter horen dan een mens.

Denk dat daarom harde muziek niet prettig is voor deze dieren
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ik denk niet dat knaagdieren het prettig vinden zulke muziek. In hun natuurlijke omgeving spitsen ze vaak hun oren om goed te luisteren, ze zijn dan ook gevoelig voor geluid. Bij harde muziek kunnen ze gestresst raken. Dus als je echt een dierenvriend bent kun je beter verplaatsen waar ze beter aan kunnen wennen.