ik heb een krabpaal sinds vanavond in elkaar gezet voor mijn kitten van bijna 9 weken.... maar zit steeds vast.. hoe kan dat?

mijn kitten is bijna 9 weken en sinds eind van de middag vanmiddag heb ik de krabpaal in elkaar gezet wat ik heb haar nog maar net... ze kijkt er nog niet echt naar om.. en als ze dan wel wilt krabbel zit ze steeds vast met haar pootjes.. kan ik daar iets tegen doen of zo?? dat ze niet meer echt blijft vast zitten met haar pootjes of is dat omdat het nieuw is?? en ze nog niet goed weet hoe ze ermee om moet gaan

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

Je kitten heeft van nog van die kleine haakjes/puntjes aan d'r nageltjes. Hiermee blijft ze "hangen" aan de krabpaal. Meestal gaat dit na een paar weken vanzelf weg. Dan worden de nagels wat harder. (die kleine haakjes zie je bij jonge pups & jonge kittens)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
bedankt.. ik wacht het gewoon even af

Andere antwoorden (6)

Ook onze kitten moeten leren hiermee om te gaan.
Hun nageltjes zijn wel scherp maar nog niet getraind voor deze palen.
gewoon afwachten en kijken hoe het zich ontwikkeld.
Doen wij ook.
11 jaar geleden
Gewoon lekker haar gang laten gaan, ze is gewoon nog niet sterk genoeg maar dat komt vanzelf.
Je stelt er nogal wat vragen over en dat snap ik best, maar katten zijn zeer eigengereide beesten en prima in staat om zichzelf te redden. over een tijdje is ze wél sterk genoeg en kan zij zich prima redden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ze moet er nog aan wennen en uitvinden waarvoor het is.
En dat ze vast blijft zitten is logisch. Ze zet haar nagels erin maar ze is nog te licht om ze er goed uit te trekken. En ze moet nog leren dat ze als ze wil krabben ze haar nagels uit moet zetten en als ze los wil haar nagels in moet trekken.
En mijn katten (poezen) van 3 jaar oud blijven ook nog vaak genoeg vast zitten. Dan gaan ze rollen en zijn ze vanzelf weer los.

Geen zorgen. Komt helemaal goed.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
9 weken is en blijft nog piepjong, ik vraag me af of je kitten niet gewoon te jong is voor zo'n grote krabpaal.
en misschien zijn de nageltjes te lang, waardoor ze minder grip heeft op de paal ? in combinatie met nog niet getrainde spieren .
de tijd zal het leren, geeft het even de tijd en kijk of er vooruitgang te zien is.

geniet van deze natuurfilm iedere keer als je kitten speelt !
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Inderdaad een kwestie van leren hoe en wanneer ze de nagels in moet trekken. Er bestaan overigens ook sprays en druppels om de krabpaal aantrekkelijker te maken als ze er echt geen interesse in heeft (op basis van catnip of valeriaan), maar ik zou het eerst zo proberen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
9 weken is wel heel erg klein ( hoe cute ook;)) maar wat je kan proberen is om haar te laten spelen met een touwtje dat aan de krabpaal hangt. En zodra je ziet dat ze krabt ( komt vanzelf) haar meteen op te pakken en aan die paal te hangen. je kunt dan met dat touwtje langs de paal gaan. Het instinct doet de rest volgens mij...