Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat zijn de verschillen qua gedrag tussen een grijze roodstaart papegaai en een bonte boer (Senegal papegaai)?

De vraag lijkt me duidelijk genoeg..

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Beide vogels willen gekoppeld worden, of aan jou, of aan een vogel-partner. Ze eisen beide veel tijd of anders gaan ze zich vervelen en wat heel erg is: krijsen.
Het krijsgeluid dat de grijze roodstaart voortbrengt is vele malen harder dan dat van de senegal papegaai. Maar het geluid van de senegal papegaai is doordringender.

Je moet over echt wat geduld beschikken en veel vrije tijd, wil je deze vogels kunnen houden. Ik heb ze beide gehad.

De Senegal leert niet praten, maar verder is er, behalve in grootte, weinig verschil.
(Lees meer...)
Ivana
11 jaar geleden
Ivana
11 jaar geleden
Die Senegal van mij heeft nooit een woord gezegd. Heb ik zeker pech gehad. Ze hadden me ook verteld dat dat bijna nooit het geval was, dus heb ik er ook nooit moeite voor gedaan. Mijn grijze Roodstaart kletste 'de oren van mijn kop'.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding