Mag een kat hondenbrokken en een hond kattenbrokken eten?

Wij hebben al 8 jaar twee hondjes. Sinds kort hebben we er nu een kitten bij. Het voer wat ze eten is ongeveer net zo groot. Nu hebben de hondjes de neiging om het voer van de kitten op te eten en de kitten heeft de neiging om het voer van de hondjes te eten. Kan dit kwaad?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
16.6K

Het beste antwoord

nee hoor.. als het kwaad had gekunnen waren mijn honden allang er aan overleden, en de katten die ik verzorg ook..
de samenstellingen zijn voor honden brokken anders..een hond heeft anderen stoffen nodig omdat hij meer beweegt,,
het zachte voedsel kan wel verkeerd vallen, menig kat en hond raken erdoor aan de diaree
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Echt kwaad kan het niet, maar laat het niet te vaak gebeuren, want de samenstelling van kattenvoer is heel anders. Het bevat doorgaans meer vet. De hond kan aan de diaree raken en bij te vaak eten wordt hij te dik.

Vanaf het begin apart voeren en zorgen dat de kattenbrokken uit zicht is voor de hond en andersom. Hoewel katten veel kieskeuriger zijn en niet snel hondenbrokken zullen eten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het voer van de hond is wel speciaal ontwikkeld voor de hond om hem van zijn dagelijkse behoefte aan vitamine en mineralen te voorzien. Hetzelfde geld voor de kat. Dus ik denk niet dat het gezond is voor het dier om het voer te verwisselen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
een hond mag wel kattenvoer eten, maar andersom niet, dan zal de kat op den duur tekorten oplopen.
voor de hondjes kan het dus geen kwaad, maar voor het kitten wel!
Rieneke1
13 jaar geleden
Rieneke1
13 jaar geleden
het kitten kan de hele dag bij zijn/haar eigen kittenvoer?
dan is er weinig loos, zo te horen.
veel plezier met de kleine!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
voor een kat is eten lekerder als het gestolen is denk ik soms als ik er weer een eten van mijn hond zie jatten als ze ff bij de bakwegloopt of op mijn aanrecht aantref ze doen het voor de kick :-)
Katteneten is niet gezond voor een hond. Af en toe een bakje kattenvoer leegschrokken kan denk ik geen kwaad doet die van ons al jaren.
Vaker is het is geval dat katten hun voer makkelijker delen dan honden dus een hond zal wel als hij de kans krijgt het eten van de katten opeten maar niet toestaan dat de katten zijn of haar bak met hondenbrokken benaderd
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wat blikvoer betreft, er zit gewoon minder in een blikje kattenvoer dan in een hondenblik, ik laat ze allebei eten van hetzelfde goedkope blik hondenvoer, wat de brokken betreft, zet het bakje van de kat hoog zodat de hond er niet bij kan...
mijn kat mag trouwens graag hondenbrokken stelen van de hond....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ivana
13 jaar geleden
Hondenvoer is voor katten geen compleet voer. Het eiwit gehalte is aanmerkelijk lager.
Omdat je een hond twee keer per dag voert en het voer tussentijds niet klaar zet of wegneemt wat niet is opgegeten, is er eigenlijk geen probleem.

Als katten wel hondenvoer kunnen eten, maar het niet voorhanden hebben omdat het er tussentijds niet hoort te staan.

Als honden niet bij het kattenvoer kunnen komen, omdat je dat, waar honden ook aanwezig zijn, op een hogere voor honden onbereikbare plaats zet.

Probleem opgelost.
Ivana
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
goed dat je niet alleen de vraag beantwoord, maar ook de oplossing geeft om het te voorkomen
zo af en toe een keertje kan geen kwaad maar een kitten heeft heeft behoefte aan apart voer doordat ze nog jong is en niet volledig ontwikkeld.Als ze alleen het voer van de honden eet zal ze teweing of de verkeerde voedingsstoffen binnen krijgen of de stoffen in de verkeerde verhouding.Ik zou het zeker niet doen en geef mijn dieren liefst goed voer met lekker vlees,pakjes smuldier diepgevroren kosten bijna niets en de beesten zijn er verzot op
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je het te veel laat gebeuren gaat je honden misschien kopjes geven en miauwen en je kat blaffen, maar zonder gekheid op den duur kan het wel geloof ik problemen geven met spijsvertering. Je hebt nog een kitten dus misschien is t verstandig je kat te voeren waar de hondjes er niet bij kunnen en je kat afleren om hondenvoer te eten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geen probleem. Hier eten de hond en de katten maar net wat ze te pakken kunnen krijgen en dat is nooit enig probleem geweest. Het gaat al ruim 20 jaar prima.
Voor zowel de hond als voor de katten koop ik het goedkoopst mogelijke voor. Verder krijgens ze er een keer een stuk brood, een gekookte aardappel etc. bij.