Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mijn zoontje wil graag slakjes als huisdier waar kan ik die t beste in doen?

Ik had een bericht gelezen over iemand die ook 5 slakken had maar kan haar niet meer trug vinden. Heb ook gelezen dat ze eierschaal of sepia nodig hebben iemand nog tips dankjewel

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Dieren
1.9K
amc
5 jaar geleden
https://nl.wikihow.com/Een-slak-als-huisdier-houden

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Beste Shine, dit eten slakken:
Elke paar dagen rauwe groenten en fruit. Slakken houden van een grote variatie aan voedingsmiddelen, zoals appels, paddenstoelen, tomaten, bananen, aardbeien, wortels, bladgroenten en nog veel meer. Probeer verschillende dingen uit om te zien waar jouw slak van houdt.Eierschalen en calciumsupplementen zijn andere makkelijke manieren om je slak meer calcium te geven.
Slakken kunnen calcium opnemen via hun lichaam, dus ze kunnen op een sepiabeen (zie bron) gaan zitten en het via hun voet binnenkrijgen
Slakken houden ook van droog en nat katten- of hondenvoer, en van schildpaddenvoer
Zet een etensbakje in het verblijf zodat je rottende resten makkelijker kunt verwijderen.
Geef je slak geen zout of zoute voedingsmiddelen,daar gaat hij dood van.
Weet je overigens ook hoe je een slakkenverblijf kunt maken en ze verder moet verzorgen? Zo niet dan kun je dit ook bij de bron lezen.
Ik wens jouw zoon veel plezier met zijn slakken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding