Waar kun ik een mopshondje kopen?

Waar in Nederland kun ik een mopshondje pup kopen voor €300?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Dieren
Z512099
6 jaar geleden
Informeer bij deze organisatie voor een Mops-puppy :https://www.commedia-mopshond.nl
Ga niet naar een beroepskweker.
De prijzen beginnen vanaf 800 tot 1.500 Euro en meer, voor 300 Euro ga je een kwart - Mops hebben.
Castle
6 jaar geleden
Denk niet alleen aan de schattigheid van zo'n beestje. Een voorbeeld:
De Britse Vereniging van Dierenartsen riep aanstaande hondenbezitters op om mopshondjes en andere hondenrassen met een plat smoeltje te vermijden. Deze beestjes zijn zo ver doorgefokt dat gezondheidsproblemen onvermijdelijk zijn- de schedel is zo misvormd dat een beetje behoorlijk eten en ademhalen er niet inzit. Bovendien kampen ze bovengemiddeld vaak met nare oogproblemen (hoornvliezen die langzaam maar zeker loslaten, een ooglid dat naar binnen groeit en voor constante irritatie zorgt, enzovoorts) en eczeem tussen hun huidplooien. Het maakt niet uit hoe begaafd en ervaren de fokker is: een mopshond is per definitie ongezond, zijn bestaan is een kwelling op onhandige pootjes. Dergelijke hondjes hebben gemiddeld sneller en meer problemen lichamelijk dan 'normale' honden. Denk goed na wat de gevolgen zijn van een hond want je er veel voor over hebben. Je krijgt er ook veel voor terug natuurlijk maar weeg wel de voor- en nadelen goed af. Laat je dus goed informeren.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Word lid van een hondenforum. Daar zitten vaak mensen die je veel kunnen vertellen. Voor het bedrag dat jij ervoor over hebt kun je misschien een mops of kruising uit een asiel adopteren.

Antwoorden (1)

Beste,

Ik was zelf ook altijd op zoek naar een mopshondje;) maar ben een kind en het mocht nooit van mijn ouders. Maar ik weet wel dat je ze kunt vind o.a op marktplaats, puppyplaats en gewoon bij mopshonden fokkerijen.