Hoe kunnen mensen een hekel hebben aan dieren of ze iets aandoen?

Want dat is iets wat ik niet begrijp. Wat moet er dan wel niet door zo iemand heen gaan wanneer ze hun beestje op straat achter laten of verschrikkelijke dingen mee uitspoken. De hele wereld valt niet te redden, maar zijn er eigenlijk wel wetten wat de dieren meer beschermt? Naar mijn idee moet elk beestje verplicht een chip krijgen. Zo nu en dan steekproeven laten doen bij mensen thuis, of alles wel zo goed gaat met de dieren. Elke beestje moet gewoon geregisteerd worden om zo de mishandelingen te kunnen beperken. Boetes opleggen bij constantering van mishandeling echt forse boetes etc .. de overheid kan wel zeggen geen geld te hebben .. maar ben je wel bewust hoeveel belasting je eigenlijk betaald, want je bent in loondienst, je krijgt er weinig van mee .. ik vind best dat ze wat meer dingen kunnen doen die nut hebben in plaats van onzin dingen .. ik heb nog nooit begrepen waarom er bij ons een lelijk blok beton midden in een weiland staat .. dat heeft de overheid vast geld gekost .. maar las ook dat een dierenopvang de deuren kon sluiten omdat er te weinig geld binnen kwam en dan denk ik ja .. waar hebben we meer baat bij .. die blok beton midden in een weiland .. of de dieren opvang want dieren die op straat gezet worden is niet een ding wat minder geworden is ..

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een goede vraag om mensen te sensibiliseren! +
Dierenbeulen zijn vaak ook mensenbeulen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
(Spreuken 12:10) ... De rechtvaardige zorgt voor de ziel van zijn huisdier, maar de barmhartigheden van de goddelozen zijn wreed.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben heel blij, dat ik je op deze vraag geen antwoord kan geven ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedankt voor de reacties ;)

Antwoorden (9)

Dat ligt aan de prioriteiten van de overheid, die vinden blokken beton belangrijker dan dieren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat lijkt er inderdaad wel op .. vind dat niet kunnen ..
ze hebben vervelende ervaringen gehad uit het verleden of het is een voorbeeld geweest vanuit een opvoeder.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Daar heb je gelijk in, mijn moeder is er zo een :s .. gelukkig heb ik dat niet gekopieerd in mijn hele jonge jaren ..
Mensen die moedwillig dieren mishandelen hebben een stukje geweten minder schijnt. Het is ze niet geleerd dat je dieren geen leed moet aandoen. Mij is ooit geleerd, doe nooit een ander aan wat je bij jezelf ook niet wilt laten gebeuren.
Dat leek me als kind zo klaar als een klontje.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vaak is het mishandelen van dieren een sein dat iemand geestelijk niet in orde is. Het is een teken dat iemand geen inlevingsvermogen heeft in anderen. Doordat het toch moeilijker is om mensen zomaar wat aan te doen (vaak met het idee dat die kunnen gaan praten tegen bijv. de politie) kiest zo iemand daarom een dier uit om dan maar te mishandelen.
Het is al een tijd geleden aangetoond dat de meeste psychopaten en seriemoordenaars ooit zijn begonnen met het mishandelen van dieren.
In Nederland is sinds kort wel iets van een dierenpolitie, maar die heeft nauwelijks macht omdat ze bijvoorbeeld niet zomaar iemand mogen arresteren. Daarom gaan er toch vaak dierenmishandelaars vrijuit. Het is voor overheid en justitie blijkbaar niet erg genoeg als dieren worden mishandeld en zien niet in dat dit kan escaleren in het mishandelen van mensen.
Wat jij echter voorstelt om maar gewoon bij mensen binnen te walsen en te kijken of hun huisdier wel goed verzorgd wordt gaat wel een beetje ver (big brother is watching you idee). Mensen controleren zonder dat er ook maar bewijs is dat ze iets hebben misdaan is een hele grote inbreuk op hun privacy.

Het chippen van alle dieren ben ik wel een groot voorstander van. Dit maakt het zeker wat makkelijker om een eigenaar die zijn hond in het bos heeft achtergelaten bijv. op te sporen.

Dat lelijke blok beton zal trouwens eerder door de gemeente in dat weiland gezet zijn dan door de overheid.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedankt voor je reactie, ik wist niet dat er dieren politie is, maar jammer dat ze zo weinig mogen doen .. dat huis binnen walsen daar heb je gelijk in dat was een beetje te drastisch .. maar gelukkig ben je met me eens dat er inderdaad betere maatregelen moeten worden genomen ..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vaak is het mishandelen van dieren een sein dat iemand geestelijk niet in orde is. Het is een teken dat iemand geen inlevingsvermogen heeft in anderen. Doordat het toch moeilijker is om mensen zomaar wat aan te doen (vaak met het idee dat die kunnen gaan praten tegen bijv. de politie) kiest zo iemand daarom een dier uit om dan maar te mishandelen.
Het is al een tijd geleden aangetoond dat de meeste psychopaten en seriemoordenaars ooit zijn begonnen met het mishandelen van dieren. ---------------- BEDANKT VOOR DE BEVESTIGING ;)
Er is de Dierenbescherming, en de Landelijke Inspectiedienst - bij een vermoeden van dierenmishandeling kun je die bellen en een melding doen. Dierenmishandeling is verboden, dus die wetten zijn er wel.
Steekproeven bij mensen thuis zijn onzin, want de overgrote meerderheid van de mensen houdt van huisdieren en verzorgt die heel redelijk tot goed.
We doen ook geen steekproeven bij kinderen omdat er kinderen mishandeld worden.
De PVV had een mooi plan voor een dierenpolitie al zie ik niet wat die voor meerwaarde heeft naast de al bestaande diensten, en ze blokkeren net zo hard een verbod op megastallen dus ze zijn wel erg selectief in hun dierenliefde.
Wat je bedoelt met dat blok beton begrijp ik niet, maar misschien is het verstandig om je bij volgende verkiezingen eens goed te verdiepen in wat alle partijen op dit vlak willen en wat ze tot nu toe feitelijk gedaan hebben, dan kun je stemmen op een partij die jou op dit vlak het meeste aanspreekt en zo je invloed uitoefenen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedankt voor je bericht .. je hebt helemaal gelijk wat betrefd steekproeven aangezien er inderdaad mensen zijn die wel goed voor hun dieren zijn .. Een wet, dat mensen die bekend staan om dierenmishandeling geen dieren meer mogen hebben zou ook een goed ding zijn .. Ik stem elke keer op Partij van de Dieren .. die hebben nog het meeste hart voor dieren ..
Ik ben het helemaal eens met wat je zegt over dat er niet genoeg geld is voor de dierenopvang maar wel voor "kunstwerken". De enige reden die ik kan bedenken waarom veel mensen niet van dieren houden zijn arrogantie en egoisme. En helaas zit dat van nature in de mens, zij het bij de een meer dan bij de ander.

Ik vind hetzelfde als ik de compleet over the top bruiloften en feestjes zie van bekende mensen, zoveel weggegooid geld dat zoveel beter besteed had kunnen worden.

Mensen die dieren mishandelen, ik denk dat die een heel belangrijk stuk in hun gevoel missen. Liefde en geweten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit soort mensen hebben inderdaad geen liefde en geweten. Mijn moeder bijvoorbeeld heeft mijn kat weg gedaan achter mijn rug om. Door een bepaalde situatie gingen deze even tijdelijk naar mijn tante totdat ik weer plaats had. Ze woonde ver weg waardoor ik niet elke keer kon opzoeken. Toen ik belde dat ik mijn katten wou ophalen, was 1 van de twee weg. Toen ook nog de jongste van de twee weg was gingen alle belletjes bij mij rinkelen. Want iets in me zei gelijk dat mijn moeder erachter zat. Toen ze tegen me zei van ja je mag allang blij zijn dat je Tijger (mijn andere kat) nog hebt, want die had ik het langst, was voor mij duidelijk wat voor rol ze erin gespeeld heeft. Als ik kijk hoe ze mijn broertje en mij altijd behandeld heeft, dan zijn alle tekens en signalen van haar kant duidelijk. Er is geen geweten, nee zeker niet. En het begon met dieren bij haar .. ze weet dat ik van dieren hou en me toch vertellen hoe ze katjes heeft gedumpt of muizen uitelkaar trok als kind .. mijn kat is weg en allerlei zielige verhaaltjes ophangen hoe ze haar hondje is kwijt geraakt als kind .. maar niet erg vinden dat mijn kat weg is .. en zo nog tal van dit soort dingetjes .. Hier begint het mee .. een lange weg wat voor zo iemand alleen nog maar slechter word .. gewoon gewetenloos .. ik heb geen contact meer Gelukkig .. Bedankt voor je berichtje en fijn dat je wat dat betreft net zo denkt als mij .. Super!
okay... gaat het hier hoe mensen dieren wat aan kunnen doen of, over het redden van de hele wereld, wetten tot bescherming van dieren, chippen, steekproeven, registratie, overheid, belasting, netto loon, blok beton in een weiland, nog een keer overheid, subsidie dierenopvang, of zwerfdieren? pfffff...ik ga mijn best doen...

1) mensen kunnen een hekel hebben aan een dier als ze niets voelen bij een dier, of hier slechte ervaringen mee hebben.
2)hoe kunnen ze een dier wat aan doen. er zijn kleertjes voor dieren, maar je kan een dier ook wat aandoen uit onkunde, frustratie, met opzet of als 'sport' of bezigheid, geloven niet dat dieren een gevoel hebben, of genieten ervan dat ze een dier pijn doen.
3)ik begrijp het ook niet
4)=wat moet er door zo iemand heen gaan= geen idee, maar gezond zal het niet zijn en zie 2)
5)=de hele wereld val niet meer te redden= hoop dat dit niet wetenschappelijk bewezen is
6)=zijn er eigenlijk wetten die dieren beschermen= ja die zijn er LID en AID gebruiken dit als hun uitganspunt
7)=elk beestje chip= bij huisdieren grootvee en klein vee is dit verplicht, bij mijn hamsters, goudvis en vooral de wandelende tak zal het wat lastig gaan worden
8)=steekproeven bij mensen thuis= dit mag alleen onder bepaalde voorwaarden, dus niet zomaar bij iemand binnenvallen.
9) =elk beestje registreren om mishandeling te beperken= elke beestje kan je niet chippen (zie 7) de rest is wel geregistreerd. mishandeling kan je niet beperken (bv, een geregistreerde hond kan je net zo mishandelen dan een hond die niet geregistreerd is)
10) =hoge boeten opleggen bij constatering= ben het mee eens maar moet eerst de wetgeving hierop aangepast zijn
11)=overheid/belasting/loondienst= overheid kan veel zeggen, ik weet wat ik aan belasting betaal ja, ben ik in loondienst? krijg er weinig van mee....waarvan?
12)=nut en onzin dingen= nuttig is altijd beter dan onzin, maar wat is voor jou nuttig en voor mij bijvoorbeeld onzin
13)=lelijk blok beton in weiland= vraag het de gemeente waarom het er staat, en de overheid wat het kost.
14) =sluiten dierenopvang, blok beton= dieren opvang draaien op vrijwilligers, giften, en subsidies. soms gaat er een kraan dicht wat een hele kwalijke zaak is. het heeft echter niets te maken met je blok voor het huis.

je vraagt komt heel erg warrig over, of heeft dit een reden?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja mijn excuses, dat had een reden idd, was op You Tube funny filmpjes aan het kijken. Daar stond een filmpje tussen en zie hoe een katje in de container word gedumpt. In mijn ogen is dat geen fun. Dat zijn van die dingen waar ik niet goed tegen kan. Dat maakt me enigzins warrig zoiets .. Mijn punt over dat belasting geld wat mensen betalen, ja ik zou wel willen dat er nuttigere zaken mee worden gedaan .. die worden er ook vast wel mee gedaan, vandaar mijn verband met die blok beton hier in ons weiland .. totaal iets nutteloos .. waarvan het geld beter besteed had kunnen worden, dat was meer mijn punt.. Misschien is het te gek om inderdaad steekproeven te doen want dan kun je ook bezig blijven en zoals iemand hier al zei .. dat is ook het schenden van privacy van mensen, daar had ik in mijn bui even niet over nagedacht .. Maar ergens wel een terecht punt i.v.m. broodfokkers etc .. Bedankt voor je antwoord. Dieren zijn even weer onder de aandacht gebracht op deze manier en dat was mijn punt, hoe warrig het ook over kwam .. :d
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
leuk dat je reageert!! ik snap alle sprongen die je maakt in gedacht hoor, maar het verband is een beetje zoek als je het logisch benaderd. je schrijft het op zoals het in je hoofd zit, bent kwaad als je dingen ziet die je niet begrijpt, maar dit staat los van het haalbare, en dus de werkelijkheid..... daarom is het belangrijk dat je je niet gaat frustreren over dingen die niet haalbaar zijn hierdoor raak je alleen zelf over de zeik en er veranderd niets. er zijn te weinig regels en wetten die dieren beschermen, de straffen zijn ook te laag. maar de WERKELIJKHEID is dat dit zal alleen veranderen als de politiek hun wetten aanpast. JIJ persoonlijk kan hier niets aan veranderen. de overheid moet dit doen, maar in WERKELIJKHEID staat dit los van belasting (er zijn namelijk wetsvoorstellen nodig die goedgekeurd moeten worden)
meer controle zou een goed idee zijn, maar in WERKELIJKHEID niet haalbaar (wet moet veranderen, nu mag het AID alleen controleren bij verdenkingen van ernstige verwaarlozing en/of mishandeling)
in WERKELIJKHEID staat de belasting hier los van (hiermee worden meer dingen bekostigd)
in WERKELIJKHEID staat het blok beton in een weiland hier los van (de gemeente krijgt subsidie voor kunstwerken, maken ze dit geld niet op krijgen ze de volgende keer niets meer)
wat jij dus onzin noemt is de WERKELIJKHEID op het moment, maar je blijft je er boos om maken (begrijpelijk) ik geef dus niet alleen antwoord op je vraag, maar wil óók zeggen dat je je teveel zorgen maakt omdat je kijk op de dingen niet kloppen met de werkelijkheid (en ja, je mag boos worden omdat ik zeg) je blijft schoppen tegen dingen die je niet snapt, je blijft kwaad, maar hebt liever niet dat iemand dit tegen je zegt. deze denkwijze die ik goed kan snappen heb je niet alleen bij deze vraag, maar bij alles wat je tegenkomt in het leven. het zou het dus voor jou veel makkelijker worden als je anders tegen dingen aan zou kijken, en dit is ook wat de maatschappelijk werker je wou vertellen toen ze over een psychiater begon (je andere vraag) ik weet niet of je me nu nog aardig vind, maar als je een persoonlijk berichtje wil doen kan dat altijd (maakt niet uit waar het over gaat)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja ik moet je wel gelijk geven in de zin dat ik me te veel zorgen maak over dingen waar ik niets aan kan doen .. waarvan dieren bij mij prioriteit nummer 1 heeft .. en wat bij dieren begint kan overslaan op mensen .. en dat ik sommige dingen los van elkaar moet zien .. zoals belasting .. die blok beton in de weiland .. heb je helemaal gelijk in .. maar je kan begrijpen waarom ik zo denk dus hierover hoef ik verder niets meer uit te leggen .. De andere kant .. ja ik blijf schoppen tegen sommige dingen, wat ook niet altijd even goed is .. het is ook maar net hoe iemand het brengt .. ik hoef geen vooroordelen van dat ik niets doe .. of dat ik wil dat iemand anders mijn dingen oplost .. dat schiet me inderdaad in de verkeerde keelgat, want ik vind dat ik het onder deze omstandigheden anders goed doe en steeds maar weer een weg probeer te vinden .. Ergens ben ik boos over dingen .. andere kant ga ik altijd gewoon door en ik weet dat een maatschappelijk werker dat zo bedoeld .. maar een psycholoog die gedachte alleen al maakt me onzeker en voel me
gekleineerd daardoor .. omdat ik heeeeeeell veeeeeelll dingen ook zonder hun heb gered en dat gaf me een goed en sterk gevoel .. dat gevoel wil ik behouden .. een psycholoog is zo drastisch .. Ergens moet ik dit afronden ivm de 2500 tekens die ik mag invoeren .. bedankt voor je berichtje en je aanbod :d .. het lijkt me leuk een keer met je te kletsen over dingen ..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb deze reactie verder uitgebreid bij de desbtreffende vraag over het maatschappelijk werk .. misschien als je interesse hebt kun je het lezen en misschien dan dingen beter begrijpen omdat mijn verhaal beetje warig overkwam .. Mijn reactie heb ik geplaatst bij: momopoyolo. ;)
Mensen die bewust dieren iets aandoen zijn laffe, sneue mensen. Gestoorde geest, machtsmisbruik en losers.

Heel verdrietig en laaiend boos word ik bij dierenmishandeling. Hier bijvoorbeeld: inbreken in dierenboerderij om de europot te pikken waar je 20 cent in doet om wat graantjes en zaadjes te kopen voor het voeren van de dieren. En dan een paar cavia's pakken en doodsmijten tegen de muur. Of een zwaan een elastiek om zijn snavel doen.

Partij voor de dieren: een goed initiatief. Maar ze kunnen nog niet zoveel uitrichten helaas.

Wat je zelf kunt doen: goed voor je eigen beestjes zijn. Voor dieren opkomen als je het kunt. Doorgeven aan instanties als je mishandeling signaleert. Eventueel sponsor worden van een asiel of kinderboerderij.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Rieneke1
13 jaar geleden
er zit volgend jaar gelukkig wat strakkere regelgeving aan te komen mbt dierenmishandeling, +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja ik denk daar net zo over, het maakt mij ook heel boos zoiets .. ik heb tot nu toe nog elke keer gestemd op partij van de dieren, omdat ik hoop dat ze meer voorelkaar gaan krijgen terzijner tijd ..
Elk mens wat dierlijke producten gebruikt (vlees, vis, zuivel en ei) is medeverantwoordelijk voor het mishandelen en laten vermoorden van dieren. 99% van de wereldbevolking, valt dus onder het soort mensen waar jij het over hebt in je vraag.
Een van de redenen dat ik zelf kies voor een plantaardige eetstijl, aangezien ik niet mee wil doen aan het zieke systeem.
Lees ook eens het boek Why we love dogs, eat pigs and wear cows. http://www.bol.com/nl/p/engelse-boeken/why-we-love-dogs-eat-pigs-and-wear-cows/1001004006830940/index.html

In dat boek vind je zeker een antwoord op je vraag! Het gaat over carnisme en legt uit hoe het komt dat mensen zonder schuld dierlijke producten gebruiken, maar zich wel druk maken over de kat die thuis komt met een vogeltje.

Ook kun je het boek "Dieren Eten"van Jonathan Safran Foer eens lezen.

Hier kun je de docu "het systeem" bekijken: http://vimeo.com/18306343

Een schrijfsel van mij gaat ook o.a. over dit onderwerp: http://happy-herbi.hyves.nl/blog/26884630/Waarom_maak_ik_het_mezelf_zo_makkelijk/JLF2/
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedankt voor je bericht, je hebt hier helemaal gelijk in .. Ik ga dat boekje in ieder geval lezen ..