Kunnen konijnen sterven door eenzaamheid?

Wij hadden 2 konijnen (mannetje en vrouwtje) en ze waren echte maatjes van elkaar. Helaas is het vrouwtje vandaag overleden dus vandaar mijn vraag.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Dieren
3.6K
fremar
6 jaar geleden
https://www.ad.nl/binnenland/tienduizenden-konijnen-kwijnen-br-weg-door-eenzaamheid~a89b8677/
Ivana
6 jaar geleden
Een konijn is een groepsdier. Alleen leven is voor een konijn onnatuurlijk.

Antwoorden (1)

Zou kunnen, soms voelen ze zich zo eenzaam als hun maatje is overleden dat ze niks meer doen of soms zelfs niks meer eten. Dit gebeurt natuurlijk lang niet altijd. 1 van mijn konijnen is 4 maanden geleden ook overleden, maar de ander lijkt er geen last van te hebben en rent gewoon lekker in de tuin rond.