Zitten er kattenbemiddelingsbureau's in Noord-Holland en zo ja waar?

Een vriendin van mij zoekt een nieuw baasje voor haar kat door ernstige omstandigheden. Die zijn prive en niet van toepassing. Ze wil haar kat niet naar een asiel brengen en kent niemand die haar kat wil overnemen. Ik heb gehoord over katten bemiddeling bureau's of herplaatsing. Dat lijkt mij dan de beste oplossing als het dan toch helaas moet... Natuurlijk zijn asiels prima, ik heb mijn kat er ook uit geadopteerd. Maar toch, je weet niet goed waar ze terecht komen soms.
Zit er een bureau in en rond de Haarlemmermeer?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Dieren
1.2K
jodyenboyke
6 jaar geleden
Kijk eens op facebook naar groepen over kattenherplaatsing/kattenliefhebbers
milenaa
6 jaar geleden
Als ik jou was zou ik alle tips gebruiken die je hier krijgt want een kat herplaatsen is vaak niet zo makkelijk, omdat de kat van je vriendin niet de enige is die een nieuw huisje zoekt.

Antwoorden (1)

Niet specifiek in Noord-Holland, maar landelijk werkend: www.baasjegezocht.nl

Maar ook veel asiels bemiddelen: je kan een foto en beschrijving van je dier achterlaten, samen met je eisenpakketje voor een nieuwe baas, en het asiel brengt dat onder de aandacht.

Ook sommige kattensite's bemiddelen: zo heb je op kattenplaza een groot bereik als je daar een kat plaatst als herplaatser.
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Bedankt Rieneke. Maar dat baasje gezocht.nl zijn alleen buitenlandse dieren. Spanje. En de dieren staan er al giga lang op, dus ik denk dat dat niet werkt en geen optie is helaas. Er bestaat dus niet een bureau dat bij jou komt kijken en de kat bekijkt en dan een huisje zoekt dat past?
Rieneke1
6 jaar geleden
Als je even rondneust zie je dat er ook katten uit gelderland, noord brabant enz opstaan, en niet geschoten is altijd mis. Kattenplaza zou ik zeker proberen. En verder het asiel eens advies vragen? Verder zou ik het ook niet weten helaas.
Rieneke1
6 jaar geleden
http://www.snth.nl/index2.html
Rieneke1
6 jaar geleden
https://www.verhuisdieren.nl/
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Bedankt!!