Welk dier eet kastanje scheuten?

Heb kastanje boom gesnoeid , nu is er een dier dat de nieuwe scheuten
om knakt en dan opeet
Welk dier zou dat kunnen doen?

Ben erg benieuwd of iemand dit weet

Jan v d Aa

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Dieren
1.2K

Antwoorden (1)

Dat zou goed een eekhoorn kunnen zijn. Eekhoorns eten verschillende onderdelen van bomen en struiken, waaronder scheuten. De bomen die daarbij voorkeur hebben zijn hazelaar, walnoot, beuk, zomer- en wintereik, grove den, fijnspar, en tamme kastanje.