kunnen buurkatten nog vrienden worden als ze gevochten hebben?

Onze kater is in september overleden. Wij twijfelden over een nieuwe kat erbij, maar dat hebben we niet gedaan, omdat we niet wisten hoe onze poes zou reageren. Kort daarna kregen onze naaste buren een katertje. Nu deze geholpen is, mocht hij vorige week voor het eerst naar buiten. Toen hij schrok van een paar honden rende hij per ongeluk onze tuin in, onze poes schrok van hem, en ze rolden al vechtend de vijver in.
Nu "ontmoeten" ze elkaar bijna dagelijks, door de schutting. Ze kunnen elkaar door de spleten zien en ruiken. Onze poes jammert naar hem, alsof ze krols is. Is dat een goed teken? Het zou leuk zijn als ze vrienden werden.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.9K

Het beste antwoord

Nee, dat jammeren is geen goed teken, het geeft angst en / of agressie aan.
Jammer dat de eerste kennismaking zo slecht verliep.
Katten delen hun gebied door time-sharing: de ene kat gebruikt een bepaald pad in de ochtend, de andere in de avond. Zo zullen jouw poes en de buurtkat hun weg ook wel gaan vinden.
Of ze ooit vrienden gaan worden is niet te zeggen. Het buurkatertje is nog jong, en in die zin niet al te bedreigend, maar katten zijn net als mensen persoonlijkheden.
Het ontstaan van vriendschap is niet te voorspellen.
Rieneke1