Gekrabd door hond. Kun je bloedvergiftiging oplopen en pverlijden?

Mijn neef is overleden door bloedvergiftiging na gekrabd te zijn door zijn hond tijdens stoeipartij. Is dat echt mogelijk?

Toegevoegd na 3 uur:
Ik kan niet geloven dat het gekrab van de hond de bloedvergiftiging kan hebben veroorzaakt en dus het overlijden van mijn neef binnen 2 dagen.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Ja, dat is zeker mogelijk. Een hond draagt veel bacteriën bij zich rondom de nagels. Afkomstig van de straat en aarde e.d. Als je tot bloedens toe gekrabt word, kunnen er bacteriën in je bloed terecht komen. Indien dit een voor de mens gevaarlijke bacterie is kun je hieraan overlijden. Zoiets noem je een bloedvergiftiging. Doordat je bloed je hele lichaam rondgaat kan de bactierie zich razensnel over al je organen verspreiden. Gelukkig komt dit niet vaak voor. Maar helaas soms wel. Vaker gebeurt dit na een hondenbeet. Omdat dat dieper in de huid doordringt. En een hond ook veel schadelijke bacteriën in zijn gebit bij zich draagt.

Nou, als je neef echt dood is dan heb je zelf al het antwoord gegeven. De eigenlijke vraag moet dan zijn: Leeft mijn neef nog na gekrabd te zijn tijdens een stoeipartij met de hond? Toegevoegd na 1 minuut: Vergat ik bijna te antwoorden. Ja dat ik kennelijk mogelijk getuige het overlijden van je neef.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100