hoe kan een kakkerlak of een kip een tijdje doorleven zonder hoofd?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Dieren
1.4K

Antwoorden (2)

Een kip zend singale van de hersenen naar de lichaamsdelen zodat die weten wat te doen.na de onthooding rent hij nog ff omdat het lichaam die signalen nog krijg bij een kakkerlak weet ik het niet
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
kent u de uitdrukking * rennen als een kip zonder kop*?

de hersenen van de kip zenden signalen uit naar het rest van de lichaam die signalen blijven precies 2 minuten in het lichaam.

daardoor blijft een kip nog 2 minuten doorrennen daarna valt hij als een baksteen neer.

een kakkerlak is weer een ander geval dit dier is kleiner maar werkt ook met signalen alleen deze zijn veel kleiner.

daardoor blijft hij niet doorleven maar schokt hij na