Hoe verzorg ik mijn gewonde grasparkiet?

Hoii
Wij zettten de parkietjes wel eens buiten met hun kooi in het zonnetje. De laatste dagen liep er een rode later in onze tuin. Gister stonden de parkietjes ook buiten, toen we ze binnen wouden halen zagen we dat er eentje weg was. We hoorde uit de speeltuin naast ons huis hard getjilp dus wij gingen daar kijken. We zagen dat de kater ons parkietje te pakken had gekregen. Het parkietje is gebeten en best wel gewond. We hebben hem weer terug in de kooi gezet alleen het kan niet zelfstandig eten omdat het niet voorover kan buigen. Heeft iemand nog tips hoe we dit beestje het beste kunnen verzorgen?

7 maanden geleden
in: Vogels
1.2K
ronron1212
7 maanden geleden
hoe heeft die kat hem it zijn kooi gekregen?
TurfGraver
7 maanden geleden
Dierenarts?
Parkietjeslover
7 maanden geleden
De kater heeft de kooi al een keer eerder omgegooid, daardoor is het deurtje een beetje lam geworden
Rieneke1
7 maanden geleden
Je had vandaag al naar een dierenarts moeten gaan, je vogel heeft op z'n minst antibiotica nodig. En stel je vogels niet meer aan dit soort gevaar/ stress bloot.
Parkietjeslover
7 maanden geleden
Hij is al dood

Antwoorden (1)

met een pipet, een beetje vochtig gemaakt parkietenvoer in het bekje proberen te krijgen en morgen naar een dierenarts die parkieten kan controleren en zo nodig behandelen (misschien moet er antibiotica aan te pas komen)
7 maanden geleden