Wat kan de oorzaak zijn dat ik dit jaar geen koolmeesjes zie?

10 maanden geleden
in: Vogels
1.9K
Ikhebgeenidee
10 maanden geleden
Wat bedoel je? Zie er genoeg.
Z512099
10 maanden geleden
Is wel redelijk subjectief, Koolmezen behoren tot de talrijkste tuinvogels.

Antwoorden (1)

Dat kan alleen maar toeval zijn. Koolmezen broeden in bosrijke gebieden in de hoogste dichtheden, maar ze zijn ook aanwezig in kleine bosjes, parken en tuinen zo lang er nestgelegenheid en voedsel voorhanden is.
Dit jaren werden er 258.000 geteld bij de Nationale Vogeltelling, iets minder dan in 2022 (308.000).
10 maanden geleden
ronron1212
10 maanden geleden
50.000 is niet iets minder op 258.000 stuks
SimonV
10 maanden geleden
De getallen zijn indicaties. Het aantal deelnemers aan de Vogeltelling wisselt van jaar tot jaar.