Kan iemand mij vertellen of een buizerd wel eens aan zijn poten ondersteboven aan een tak hangt?

Volgens mij is dit een lichte buizerd en vreemd genoeg hing deze dus aan zijn poten ondersteboven aan een tak. Toen ik te dichtbij kwam vloog de vogel weg.

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
in: Vogels
4.5K

Antwoorden (1)

Ja, dat kan. De klauwen van de buizerd zijn zo sterk, dat hij alle standen zo'n beetje kan aannemen (let op: de klauwen zijn oersterk, maar een vogel weegt opvallend weinig).
Aan de boomtakken te zien heb je de foto niet omgekeerd (want zo'n uniek beeld controleer je even). Ik heb zelf verschillende witte buizerds gezien (in de lucht en eenmaal op een tak), maar nooit onderste boven. Wel een keer meegemaakt, dat een buizerd onderste boven vloog toe hij een duif uit de lucht plukte.
NB: De witte buizerd is vrij zeldzaam in Nederland. Ik zag hem telkens op de Veluwe en in Twente.
Toegevoegd op 02 juli 2020 21:09: tekst