Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan iemand mij vertellen of een buizerd wel eens aan zijn poten ondersteboven aan een tak hangt?

Volgens mij is dit een lichte buizerd en vreemd genoeg hing deze dus aan zijn poten ondersteboven aan een tak. Toen ik te dichtbij kwam vloog de vogel weg.

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
in: Vogels
4.5K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Ja, dat kan. De klauwen van de buizerd zijn zo sterk, dat hij alle standen zo'n beetje kan aannemen (let op: de klauwen zijn oersterk, maar een vogel weegt opvallend weinig).
Aan de boomtakken te zien heb je de foto niet omgekeerd (want zo'n uniek beeld controleer je even). Ik heb zelf verschillende witte buizerds gezien (in de lucht en eenmaal op een tak), maar nooit onderste boven. Wel een keer meegemaakt, dat een buizerd onderste boven vloog toe hij een duif uit de lucht plukte.
NB: De witte buizerd is vrij zeldzaam in Nederland. Ik zag hem telkens op de Veluwe en in Twente.
(Lees meer...)
Toegevoegd op 02 juli 2020 21:09: tekst
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding