hoe groot moet een voeder huisje ongeveer zijn voor de kleine vogels?

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
in: Vogels
1.5K

Antwoorden (1)

De grootte is niet zo heel belangrijk. Wel is het belangrijk dat het speciaal voor de kleine vogeltjes is en dat kraaien, eksters, meeuwen en duiven niet steeds alles in een keer opeten.In de afbeelding geef ik je een idee hoe ik dat zelf heb opgelost. Het hele hokje is gemaakt van geplastificeerd gaas (paneeltje met 5 cm raster bij doehetzelfwinkel). Bovenkant en voorkant zitten aan elkaar en vormen zo de scharnierende voorkant.
Op de bovenkant heb ik een dunne tegel liggen tegen het natregenen. op de bodem zet ik bakjes met voer, zaad, vetbolletjes e.d.
De grote vogels hebben even geprobeerd wat te pakken maar waren het heel snel afgeleerd.
Ik heb zo twee voederplaatsen gemaakt en heb vaak meer dan 20 vogeltjes in de tuin (koolmeesjes, roodborstje, heggemussen, pimpelmeesjes, vinken en staartmezen).
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Z512099
4 jaar geleden
Knap gedaan elder161, ik heb iets gelijkaardigs geconstrueerd en het werkt perfect, daarom van mij een +.