Wie kan mij vertellen welke vogel dit is?

Hallo, afgelopen week was ik in een natuurgebied in Kropswolde, Groningen.
Er vloog een vogel wat ons deed denken aan een ijsvogel, maar we weten niet welke vogel het echt is.
Hopelijk kunnen jullie aan de hand van de foto (wel even inzoonen) vertellen welke vogel het is.
De vogel ging op een gegeven moment boven water rechtop op de plek vliegen. Alsof hij wat in het water zag.

Picture for question
3 jaar geleden
in: Vogels
1.9K
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Een ijsvogel is het in ieder geval NIET. Op de grote afstand zou het eventueel een scholekster kunnen zijn, maar meestal zijn die met een groepje (en veel lawaai). Volgende keer zelf inzoomen, want deze foto uitvergroten geeft alleen maar grote pixels, maar maakt niets duidelijker.
Amadea
3 jaar geleden
Misschien een zwarte stern? http://fotosvangab.nl/files/cache/922e3676c88d23e26b1c8b3c25c5338f_f1034.JPG
Rieneke1
3 jaar geleden
Te onduidelijk, maar het silhouet is dat van een visdiefje.
jc54
3 jaar geleden
Dit lijkt mij een typische houding voor een roofvogel.ik denk een sperwer of een valk.