Agapornis 6 maanden weggevlogen, hoe kan ik die nog vangen?

Mijn agapornis van 6 maanden is weggevlogen met zijn vriendin maar die vriendin heb ik gevangen maar de man die kon ik bijna vangen maar niet gelukt ik zag de man zitten op een balkon maar ging de andere naar boven brengen maar hij vloog weg wat kan ik nu doen heb hem nog een paar keer gehoord maar nu niet meer het begint avond te worden

Picture for question
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
in: Vogels
2.8K

Het beste antwoord

Ze zijn aan elkaar gehecht, dat staat vast. De vrije vogel blijft zeker een paar dagen in de buurt voor de ander. Ik heb ooit de kooi buiten gezet met de gekooide vogel, toen kwam de ander weer dichtbij en zat bovenop de kooi. Als je er een andere kooi naast zet met open deurtje en een val constructie die je zelf moet bedienen, heb je kans dat je hem vangen kunt. Maar van hieruit kan ik niet bekijken hoe je buitenruimte er uitziet, waar je de kooi moet plaatsen en hoe je het deurtje dat dicht moet (trekken/laten vallen), kunt bedienen. Gebruik je inventiviteit. Met dit soort vogels heb je groot kans op succes.
4 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Ik heb ze vandaag gehaald maar denk het wel hoor hem niet meer hij is 6 maanden hij vloog ook naar beneden
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Heb hem nog gehoord en gezien maar ging naar ons e andere agapornis te brengen maar hij zat op een balkon op een tafel maar heb hem toen niet meer gezien en gehoord en het begon al avond te worden waar denk je dat hij is woon bij hakfort 403
Ivana
4 jaar geleden
Als je hem pas vandaag hebt gehaald is de kans veel kleiner dat je hem terugkrijgt. Dan heeft hij nog geen binding met de nieuwe kooi, de nieuwe omgeving, met jouw stem en met zijn 'maatje'. Ik wens je succes.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Ik heb de agapornisen gehaald als koppel ze zijn beide 6 maanden oud
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Heb hem niet meer gehoord of gezien