Welke meeuwen stampen voor wormen?

een jaar geleden
in: Vogels
1.4K
KeesWim
een jaar geleden
Ik heb me ooit laten wijsmaken dat het stampen het neerkomen van regendruppels imiteert. En dat wormen dus naar boven komen als het regent.

Antwoorden (2)

De zilvermeeuw trappelt op de grond. Door de trillingen die hierdoor ontstaan, komen wormen en andere insecten naar boven.
een jaar geleden
De meeste meeuwen stampen voor wormen. Zij weten door hun instinct hoe zij aan wormpjes moeten komen, door hun stampgedrag gaat er een trilling door het zand en daardoor komen de wormpjes naar de oppervlakte.
Er zijn uitzonderingen: de Ross' meeuw uit Siberië eet bijvoorbeeld geen wormen.
een jaar geleden