Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat kan ik een baby duif te eten geven?

Ik heb voor mijn huis een baby duif gevonden, zonder ouder(s). Hij kan niet vliegen of iets anders, wat kan ik hem het beste als eten geven?

Picture for question
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
in: Vogels
20.8K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Te proberen...Wat voor duif is het? Een tortelduif of een postduif? Je moet dan zaad hebben voor duiven... het malen en aanmaken met water zodat het pap word. In elk geval een moeilijke zaak,toch best even de diereambulance bellen?
(Lees meer...)
3 jaar geleden
Met havermoutpap (je hoeft geen zaad te malen) gemengd met gekookt ei is het zo opgelost. Lust ie allemaal.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Deze duif een nog niet zelfstandig, het heeft dus geen zin een schaaltje voer voor z'n neus te zetten. Hij moet een paar maal per dag gestopt worden, een techniek die je het best aan de mensen van een vogelopvangcentrum over kan laten. Ze weten ook precies wat voor voer ze moeten geven. Hij ziet er voorlopig nog redelijk gevuld uit: bel morgenochtend de dierenambulance voor vervoer, of breng de vogel zelf naar een voc. En probeer liever niet zelf water naar binnen te krijgen. Succes!
(Lees meer...)
3 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding