Ja kippen leggen zonder haan ook eieren. Het is niet voor niets, dat we legkippen houden.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Kippen leggen vanzelf eieren na zo'n 20 weken. Daar is geen haan voor nodig. Wil je dat de kippen eieren broeden waar kuikentjes uit kunnen komen dan heb je de haan nodig om de kippen te bevruchten. Hebben de kippen de bevruchte eieren gelegd, dan hoeft er geen kip meer aan te pas komen om ze uit te laten broeden, want deze eieren kunnen namelijk ook uitgebroed worden in speciale broedkasten met een juiste vochtigheidsgraad, temperatuur en beweging.