Aan mijn balkon hangt een mantje waar een duif zijn eitjes aan het uitbroeden is, wat kan ik doen?

Maar als ik te dicht bij kom dan vliegt de duif weg, is het schadelijk voor de eitjes als de duif doms wegvliegt. Hij blijft dan wel dichtbij en als ik dan weer weg ben gaat hij weer terug. En als de eitjes uitgebroed zijn kunnen de baby’s dan niet naar beneden vallen

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Vogels
1.9K

Antwoorden (1)

Zo veel mogelijk van het balkon blijven zodat de duif de eieren warm kan houden en de jongen voeren als het nodig is.

Een gezond kuiken zal niet uit de nest vallen, een zwakker kuiken kan door de broertjes en zusjes uit het nest geduwd worden, dat is de natuur en moet je respecteren.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Rieneke1
5 jaar geleden
In z'n algemeenheid is het prima mogelijk dat gezonde kuikens uit het nest vallen: bijvoorbeeld tortels stapelen drie takjes op elkaar en noemen het een nest. Er is geen enkele reden zo'n jong niet te helpen door het zo mogelijk weer terug in het nest te zetten als het nog niet in de veren zit.
SentWierda
5 jaar geleden
Afwachten en niets doen. En maar hopen dat er geen spionnen in de buurt zijn: kraaien die allang doorhebben dat er eieren liggen en die wachten totdat de jongen uit het ei zijn gekropen en dan hun slag slaan. Zo gaat het vaak...