Waarom zijn de maiskorrels in (amazone)papegaaien voer zo keihard en vrij groot ?

in het mengsel wat ik mijn amazone geef zitten grote keihard gedroogde maiskorrels. deze zijn vrij groot zelfs voor een amazone, hij slaat ze ook altijd over en doet er nooit iets mee. verse maiskorrels lust ie wel. waarom zitten deze kei en keiharde maiskorrels door het mengsel voor amazone papegaaien. ik kan me voorstellen misschien dat ara papegaaien dit zouden kunnen eten, maar mijn amazone papegaai zou er zelfs in kunnen stikken als ik het zo aanzie. waarom zitten deze maiskorrels ertussen, en waarom eigenlijk zijn deze zo keihard gedroogd ? als ze zacht zouden zijn dan zou het een minder groot probleem zijn lijkt me.

Picture for question
11 maanden geleden
in: Vogels
jc54
11 maanden geleden
Dat is nou eenmaal een eigenschap van mais die goed afgerijpt is.
Z512099
11 maanden geleden
Ze zijn keihard omdat ze oudbakken zijn, een papegaai merkt dat…de korrels dienen als opvulmateriaal, het gaat om de verkoop.

Geef als eerste antwoord