Waarom gingen de eieren in mijn broedmachine dood?

Hoi, ik heb nu al een tijdje een broedmachine en ook 5 kwartels, 1 mannetje en 4 vrouwtjes, het mannetje paart vaak met de vrouwtjes en ze leggen ook. Nu had ik 3 eieren in mijn incubator gelegd maar die zijn niet uitgekomen. Na 18 dagen had ik de eitjes open gemaakt en er zaten in alle 3 de eitjes embryo’s, de ene wat ouder dan de ander maar ze waren wel allemaal op een andere dag dood gegaan dus niet op hetzelfde moment ofzo. Hoe kan het dat die embryo’s nou dood zijn?

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
in: Vogels
3.1K
jc54
4 jaar geleden
Was de temperatuur goed, en de luchtvochtigheid, en heb je de eieren op tijd gedraaid?
Dit kunnen allemaal oorzaken zijn van sterfte van emryo's.
Ivana
4 jaar geleden
Had je de juiste vochtigheid? Bij te droge lucht gaan ze ook dood in het ei. Trouwens, je hoeft eieren niet open te maken om te zien of er een embryo inzit. Je kunt ze ook schouwen met een speciale lamp. Zelfs met een gewone lamp kan je al veel zien.
Pieterke
4 jaar geleden
Jammer dat het niet gelukt is. Wij hadden vroeger, 3e klas lagere school, een broedmachine voor kwarteleitjes in de klas staan. Als de kwartels uit het ei waren liep er soms eentje door de klas te trippelen. Je geeft me met deze vraag een leuke herinnering!
teusvh
4 jaar geleden
Zijn de haan en de hennen aan elkaar verwant?
Inteelt kan tot gevolg hebben dat de kuikens zwak zijn, en nog voor ze uit het ei komen dood gaan.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Bedankt voor alle reacties en antwoorden, de kwartels zijn allemaal onverwant van elkaar teusvh.

Antwoorden (1)

Het uitbroeden luistert héél nauw naar tempratuur (37,5 37,8 graden), luchtvochtigheid (40 - 55%) en het voorzichtig en langzaam keren. Het automatisch keren werkt het beste.
Het minste geringste wat een keer in de broedperiode misgaat laat het broedsel doodgaan.
Je zou het echter opnieuw kunnen proberen met kwarteleitjes uit de supermarkt. Het blijkt, dat zowat het derde deel hiervan bevrucht is. Je kunt ze schouwen met een gewone lamp door ze op een ketonnetje te leggen waarin je een rond gaatje hebt gemaakt.
Lees ook nog eens de diverse publicaties over het uitbroeden met een machine.