Ik heb een pasgeboren kwartel waar het eischaal aan vast blijft zitten. Kan ik dit eraf halen?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
in: Vogels
1.7K
jc54
3 jaar geleden
Als het er nu nog aanzit, dan mag je het voorzichtig verwijderen.

Antwoorden (1)

Heb ik ook wel eens bij kippenkuikentjes. Gewoon zachtjes trekken, maar als dat te veel weerstand heeft kun je de schaal in kleine stukje breken. Die blijven dan een tijdje aan het dons plakken, maar dat valt sowieso uit na een paar weken. Je kunt ook knippen met een schaartje. Zo dicht mogelijk tegen de schaal, dat je zo min mogelijk dons verwijdert.