Hoe is het uithoudingsvermogen van een gorilla t.o.v. een mens?

Hé hallo ik vroeg mij af wat is het uithoudingsvermogen van een gorilla inverhouding tot een mens?
En dan bedoel het uithoudingsvermogen bij rennen.
Rent een mens een gorilla er op afstand uit?
En ik bedoel een wilde gorilla niet één in de dierentuin en een getraind mens of een Afrikaan.
Met dat laatste is het niet mijn bedoeling om te discrimineren.

3 jaar geleden
1.4K

Antwoorden (1)

Gorilla's kunnen eigenlijk helemaal niet rennen, daar is hun lichaamsbouw ongeschikt voor. Als planten/bladereneters hebben ze daar bovendien niet de energie voor en (omdat ze niet jagen) ook niet de noodzaak.