Kan een muis uit een emmer klimmen?

Het is een gewone emmer. Ik ben benieuwd of hij tegen de rand kan op klimmen

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
6.3K

Antwoorden (2)

Proefondervindelijk: nee.
Ik heb op die manier divers muizen kunnen vangen en elders loslaten.

Toegevoegd na 4 minuten:
Bron:
"Muizen vangen met een emmer. Dat is wellicht de eerste muis-vriendelijke tegenaanval die u probeert. Niet iedereen heeft zin om zelf met de kleine beestjes geconfronteerd te worden. De kans dat een muis zich met een emmer laat vangen is zeer klein, de beestjes zijn namelijk vrij intelligent."
Klopt. Maar met wat pindakaas op de bodem zijn ze wel te verleiden.
6 jaar geleden
jacob46
6 jaar geleden
Met pindakaas komt de muis er zeker weer uit. Pindakaas...Wie is er niet groot mee geworden?
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Eigen ervaring: muis komt er niet meer uit. Normale emmer is te hoog en glad.
SimonV
6 jaar geleden
Eerlijkheidshalve: het is van de zes gevangen muizen er ééntje gelukt er na een paar uur uit te glippen.
Overigens wees een bioloog me erop dat deze aanpak toch niet zo diervriendelijk is: een muis raakt aardig gestrest, als je een huismuis in een park vrijlaat zal deze daar moeilijk overleven en zo gauw mogelijk een ander huis opzoeken
muizen kunnen eruit springen als de emmer meer ongeveer een meter hoog is kunnen ze er niet uit springen denk er wel om probeer ze niet te pakken want ze gaan bijten en daar kun je van ziek worden als het toch gebeurd ga anders even naar de huisarts