Welk ongedierte is dit?

Ik vind sinds een half jaar steeds meer van deze beestjes in en onder mijn plantenpotten. Neemolie en pyrethrine leken geschikt om ze te doden, maar kort na behandeling keren ze steeds in grotere aantallen terug.
Volgens mij zijn het geen springstaartjes. Wat dan wel? Ik zie ook geen zwermen vliegjes, en ze hebben pootjes, dus het zijn geen maden. Foto bevat de grootste exemplaren die ik kon vinden; die hebben drie streepjes op hun lijf. Kleinere zijn wit.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.8K

Antwoorden (1)

die witte zou ev wolluis kunnen zijn,die andere ev trips.
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Hoi fremar, wolluis en trips zuigen sap uit de bladeren, maar de beestjes op de foto komen daar nooit... ze zitten alleen in de aarde en op/onder de pot.
Na lang googlen kwam het springstaartje het dichtst in de buurt, maar de beestjes hier lijken daar toch niet helemaal op, en ze springen ook nauwelijks!