Welke irritante beestjes zijn dit: doorzichtige huid, kruipen traag, bijten?

Hey iedereen,
Alvast bedankt dat je dit wil lezen, hier je tijd en moeite voor me in wil steken en eventueel me hiermee zou willen helpen.
Voordat ik begin over deze insecten zal ik even een kort opsommen wat ik merk en wat er is gebeurd en verander hier thuis sinds deze beestjes hier waren.

Mijn huis:
- Is een bungalo
- gelegen in een dorp bij de Nederlandse grens.

Gebeurtenissen hier thuis nog voor de beestjes:
- Al 4 jaar bezig aan het renoveren
- We hebben 2 Duitse Herders en 2 kippen al 5 jaar
- Mss nog iets... Ik ben enkel aan tabak verslaafd en ik ben niet aan afkicken van iets ofz...

Gebeurtenissen vanaf de beestjes hier zijn:
- De beestjes zijn enkel in een paar kamers te merken
- De honden hebben er geen last van.
- Er wordt gevaped in de slaapkamer (wel enkel met het raam open)
- Raam van de slaapkamer staat bijna altijd open met daarin een vliegenraam.
- Een nest van duiven werd verwijderd nadat ze dit verlaten hadden.

Kenmerken van de beestjes:
- Vermoedelijk springen ze tot 2m hoog of kunnen ze vliegen. (Na het wegslaan en voel ik het na 5 sec terug.
- Kruipen erg traag
- Hebben een doorzichtige huid.
- Ze kunnen bijten en dit laat stekende (geen jeukende) rode pijnlijke vlekjes na.
- Aanwezig in m'n bed, bureau, bureaustoel, TV kast,...
- Insecten spray houdt ze max. 2/3 dagen uit de kamer.
- Niet iedereen hier thuis hebben er last van.

Vanaf ik een duidelijkere video heb zal ik deze toevoegen.

Alvast bedankt!!
mvg Milan

een jaar geleden
in: Insecten
4K
tinus1969
een jaar geleden
Klinkt als bloedluis of vogelmijt, van de kippen of duiven.
Amadea
een jaar geleden
Als die video niet lukt kan het plaatsen van een scherp ingezoomde foto ook helpen om antwoord op de vraag te krijgen.
milan31
een jaar geleden
Beste tinus1969,
Bedankt voor de reactie!
Zijn er mogelijke verschillen tussen de bloedluis en de vogelmijt waardoor ik deze beter kan herkennen?
mvg Milan
milan31
een jaar geleden
Beste lezers, Alsnog erg bedankt voor het zoeken, ik kan het wel blijven zeggen! In de onderstaande link zitten 3 video's van:
- Een nest mogelijk van de beestjes waar ik naar zoek.
- Van een beet dat ik kreeg door een langwerpig beestje dat zich in de huid krauwde.
- En een video met uitleg van de beestjes die actief op en rond de beet (van het langwerpig beestje vermoedelijk) bevonden.
+ Foto's van de spray die ik gebruikt had.
(Het spijt me maar deze zijn echt moeilijk op beeld te krijgen) Na verschillende pogingen zijn nog steeds in de slaapkamer, ik heb met azijn geprobeerd ze weg te jagen wat niet lukte. (Geen appelazijn, dat las ik online) Verder heb ik geprobeerd om alles te wassen op 60°C, alles af te stoffen tot achter de kasten, zelfs de plafond. Daarna heb ik gestofzuigd en gedweild en dan als laatste had ik de matras en daaronder en het houtwerk gesprayd met een spray.
De spray maakte de eerste keer de beestjes alleen maar gek en sprongen rond en 2de lukte het maar ff
milan31
een jaar geleden
Dit is de OneDrive-link: https://1drv.ms/f/s!As8EXGxEXGPzv39edZPPtXfeQTaR
Mogelijk wordt er gevraagd achter een paswoord: startpagina.nl (Zonder hoofdletters)
Bedankt voor de inzet. nog een vraag,
zijn de mogelijke producten/plantensoorten die ik kan testen om ze weg te jagen of te kunnen herkennen. Echt oprecht erg bedankt voor de moeite hier in de steken! Mvg Milan31

Antwoorden (1)

Al eens op vlooien en vlooienbeten gezocht?
een jaar geleden