Wat is dit voor klein stekend vliegje?

Weet iemand wat voor klein stekend monster dit is? Kwam uit bij een motmug maar vind het er niet echt op lijken...?

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
in: Insecten
2.8K

Het beste antwoord

Dat is een knutje, een klein steekvliegje (4 mm).
Toegevoegd op 27 augustus 2019 06:54: bron
Plaatje bij antwoord
4 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Die lijkt er meer op ja... dankjewel! :-)
Z512099
4 jaar geleden
Graag gedaan, groet.
ronron1212
4 jaar geleden
Zijn geen vliegjes maar ze behoren tot de familie van de muggen.
Amadea
4 jaar geleden
Maar dat is het niet!

Andere antwoorden (1)

Het zijn echt niet de vleugels van een knut die het beestje op de foto van vraagsteller heeft, maar die van een Trilvliegje - Palloptera muliebris. Dat is wel een vliegje en geen steekmugje. Het zal een vrouwtje zijn geweest, vanwege de legboor. Het beestje kan jou niet hebben gestoken!
Toegevoegd op 27 augustus 2019 13:30: afbeelding
Plaatje bij antwoord
Amadea