Dit lijkt op de getijgerde lijmspuiter (Scytodes thoracica). Het is een van de twee soorten spinnen uit de familie lijmspuiters (Scytodidae) die in België en Nederland voorkomen.
De spin wordt ongeveer 5 millimeter lang, de mannetjes blijven iets kleiner dan de vrouwtjes. Het nauwelijks behaarde kopborststuk is vergroot, het achterlijf is zichtbaar behaard. De kleur is lichtbruin, het achterlijf is door de zwarte beharing donkerder. De poten zijn donker gebandeerd, op het lichaam zijn onregelmatige donkere vlekken aanwezig waaraan de naam getijgerd te danken is.

Net als andere lijmspuiters (of spuugspinnen) wordt de prooi van een afstand tot twee centimeter gevangen door kleverig spinrag op de prooi af te schieten waarna deze vastplakt op de ondergrond en door de spin wordt aangevallen.
Toegevoegd op 20 juli 2020 08:17: tekst
Plaatje bij antwoord
SimonV