Hoe oud wordt gemiddeld een amerikaanse Stafford Terriër ?

Dan bedoel ik er een met een stamboom (schijnt dat die korter leven dan de gemiddelde bastaard).

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
45.2K

Het beste antwoord

10 tot 12 jaar

http://www.hondeninfo.net/rashond.php?rasid=10

over het algemeen worden bastaardjes inderdaad ouder omdat die wat sterker zijn (niet doorgefokt, dus ook niet de bijbehorende ziekten)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Levensverwachting van de American Staffordshire Terriër

9 tot 15 jaar
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
er zijn altijd uitzonderingen op de regel maar gemiddeld wordt een rashond 10 jaar , er is ook nog verschil tussen kleine en grote rassen .
Kleine rassen kunnen 10+ worden ( yorksire terriers of poedels kunnen erg oud worden bv.)
Grote rassen worden gemiddeld 8 jaar.(deense dog)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ivana
13 jaar geleden
Hier is net een beagle doodgegaan van 18.5 jaar. Rashond. Ook terriers en poedels (klein en groot) halen vaak de 17 jaar.
Die gemiddelde 10 jaar is dus maar een slag in de lucht, want de super kleine rassen halen de 6 jaar niet eens. Uitzonderingen wederom daargelaten. Bekijk het per ras, dat is duidelijker.
Er is veel misverstand over stamboom- en stamboomloze honden en hun gezondheid. Als het goed is en er wordt volgens goede combinaties gefokt, hebben ze beide evenveel kansen een respectabele leeftijd te bereiken. Helaas wordt er omwille van het geld veel met stambomen geknoeid en worden er honden afgeleverd met stambomen, die vals zijn aangemaakt en ook niet bij de hond horen.

Een Amerikaanse Stafford kan een leeftijd van rond de 12 jaar
bereiken. Hangt behalve van erfelijke factoren ook sterk af van onderhoud en leefwijze van het dier.
Ivana
13 jaar geleden
verschilt heel erg per hond, in dit geval de stafford. zo ken ik een stafford die 16 is geworden en 1 die 11 is geworden. het ligt voornamelijk aan het feit hoe goed je ze verzorgd. krijgen ze genoeg beweging, genoeg te eten, genoeg liefde (is ook erg belangrijk!) etc. en natuurlijk spelen erfelijke factoren ook voor een heel erg groot deel mee.