Ik zoek iemand in de buurt van Deventer die je van een hondenfobie af kan helpen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
heb je deze diagnose bij jezelf gesteld, of heeft een deskundige je dit 'etiketje' opgeplakt?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zelf een etiketje geplakt. Ben ooit gebeten door een hond en daar heb ik een blijvende angst aan over gehouden. Ik heb het overigens niet in erge mate.
Ivana
13 jaar geleden
Het gaat toch om het fenomeen HOND en niet om een indiviuele hond. Dat helpt in dit geval echt niet.

Het beste antwoord

Bastanovum geeft een heel goed advies, maar er is meer.

Om niet opnieuw een slechte ervaring met honden te krijgen, zou je een gedragstherapeute moeten raadplegen, hoe je een hond (niet) moet benaderen. Te veel mensen maken bij de confrontatie met honden levensgrote fouten.

Een hond moet altijd naar jou toekomen voordat je contact zoekt. Dan moet je hem aan je gesloten vuist laten ruiken. Je moet daarna de hond onder de kin kriebelen, als de hond rustig toenadering zoekt.

Een hond die kwispelt is niet altijd goedgemutst, het kan ook opwinding zijn. Als je een hond over de kop aait, is dat een teken dat je hem wilt overheersen. Dat is alleen weggelegd voor de baas en zijn roedel. Staar een hond nooit vol aan, dat is bedreigend. Ren nooit hard weg als je bang bent voor een hond, dat vraagt om achtervolging. In dat geval ben je zijn prooi. Steek je handen niet in de lucht als je bang bent dat hij er in hapt, in dat geval springt hij tegen je op (kinderen doen dat heel vaak).

In het overgrote deel van de bijtincidenten ligt de schuld bij de mens. Een on-hondse benadering is de schuld van veel ongelukken. Gelukkig worden tegenwoordig op scholen lessen gegeven aan kinderen, hoe een hond te behandelen en vooral: wat je nooit moet doen. Je hoeft van honden niet bang te zijn, mits je de juiste regels toepast.

Begin maar bij een pup, maar wel een pup van mensen met verstand van honden. Als ik in mijn omgeving kijk, zijn dat er niet zoveel. Misschien is het verstandig naar een puppie-les van een hondenschool te gaan en onder leiding van een lesgevende een pup te aaien. Ze zal je de eerste regels al gauw bijbrengen en je kunt volop vragen stellen.

Toegevoegd na 34 minuten:
Nog even een link:

http://www.ipzo.com/NL/dierenfobie/honden/honden.html
Ivana
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Daarvoor kun je naar liefst een bekende toegaan die een pupje heeft, vraag of je vaker langs mag komen en speel met dat diertje.
Je bent dan binnen een jaar (wellicht veel korter) van je hondenfobie af, omdat je "meegroeit "
Hoe ik dit weet?
Simpel, dat is de methode waarmee ik mensen van hondenfobie afhelp en met succes.
de kosten : € 0.00
de lol: onbetaalbaar,
de dankbaarheid , geweldig.
de voldoening : top.
Succes!