Mijn konijn doet raar het gromt wat kan dit betekenen?

Mijn konijn maakt soms een raar grommend geluidje

Toegevoegd na 5 minuten:
Ja het is een vrouwtje bedank weet je zeker dat zij zwanger is
Want ik vermoed het ook want er zit een ram bij
Dus het kan wel zijn

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.7K

Antwoorden (4)

Is het een vrouwtje?
Dan is ze zwanger.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Mijn vrouwtje gromt ook....zit met een gecastreerde ram (al jaren)...daarom van mij een min.
Grommen ontstaat door hormonen en territoriaal gedrag. Belangrijke oorzaken zijn eenzaamheid, verveling, angst, opwinding (bijv als er word gevoerd) en zoals eerder genoemd de hormonen. Een konijn dat gromt naar jou als baasje als je in de buurt komt of eten komt brengen handelt zoals het in de natuur zou doen. In het wild zou dit gedrag haar beschermen, of haar plaats in de konijnengroep bevestigen. Een konijn is dus nooit agressief of onhandelbaar zonder reden, ze verdedigt zichzelf en reageert vaak zo omdat ze simpelweg bang is van je. Een konijn kan wel eens een knorrig karakter hebben, maar bijten en aanvallen hoort er niet bij, dit is ontstaan door de (leef)omstandigheden en het verleden van het konijn.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als je een konijn te plots benadert op zijn eigen terrein dan raakt hij geërgerd en begint te brommen. Tenminste, de mijne doet dat en dan is hij gewoon boos.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Misschien is ze schijnzwanger want mijn konijnen zitten nu ook te grommen. Het gaat wel over maar als je vind dat je konijn het vaak heeft kan je haar castreren. Niet steriliseren.