Is bamboe slecht voor hamsters?

Wil zelf een speeltje maken voor m'n hamster, maar blijkbaar zijn veel houtsoorten slecht voor ze?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.8K

Antwoorden (2)

Ik heb een konijn en daar is een site voor met welke planten, groenten etc. veilig voor ze zijn en welke niet veilig zijn.

Ik weet niet of een konijnenmaag dermate verschilt van een hamster dat wat voor een konijn goed is, slecht is voor een hamster, lijkt me ergens niet.
In dat geval kan bamboe geen kwaad:

http://www.knagers.net/plantenlijst.htm
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je zegt dat je dus een speeltje wil maken voor je hamster van bamboe. Dan moet je wel met rekening houden met het volgende: het kan zijn dat je bewerkt bamboe gaat gebruiken om het speeltje te maken; daar kunnen hamsters denk ik niet tegen. Als het onbewekt bamboe is kan het denk ik wel.

Overigens is bamboe geen houtsoort, maar een grassoort.