Is hamstervoer dat over de datum is nog goed om te geven?

Ik heb veel verschillende soorten snacks voor mijn hamster, maar aangezien er veel vet in zit, mag ik ze maar ééns of twee keer per week geven.
Nu zie ik dat bepaalde snacks over de datum zullen gaan in een maandje, maar de zak zit nog vol. Het gaat hier om gedroogde bananen of fruitcrossy's van Vitakraft.

Zodra deze over de datum zijn, heeft het gevolgen voor de gezondheid van mijn hamster als ik haar nog deze snacks voer?

Alvast bedankt voor het antwoord!

3 jaar geleden
1.4K

Antwoorden (1)

Tuurlijk, laat je niet gek maken. Als het er nog goed uitziet en ruikt, niks mee aan de hand. Donker en niet te warm bewaren. Zo'n uiterste datum zetten fabrikanten er op om niet aansprakelijk gesteld te worden als jij de spullen onder allerslechtste omstandigheden bewaart.