Wat kan je allemaal doen om het leven van je kat(ten) te verrijken?

ben benieuwd wat jullie zoal verzonnen hebben :)

Rieneke1
13 jaar geleden
1.3K

Het beste antwoord

Mijn kater heeft een perfect leven en daar zorgt hij zelf voor! Hij laat zich niet dwingen en wij dwingen hem ook niet om schootkatje te zijn. Wij passen ons aan aan zijn wensen en hij beloont dat, door na zijn dagelijks leven 'in het wild' ( de natuur), toch elke dag even binnen te wippen, even te 'vrijen' met je, om vervolgens zijn beloning weer op te eisen in de vorm van een beetje eten.
Hij eet nl, alleen maar 'beetjes', maar wel alleen als hij er behoefte aan heeft en soms is dat een paar keer per dag.
Is het rot weer, nat en koud, dan besluit meneer dat hij 'vandaag binnenblijft' en gaat lekker op de brede leuning van het stuk hoekbank dat voor het raam staat liggen, om zich uitgebreid te wassen en vervolgens in slaap te vallen. Het lijkt dan wel of hij steeds langer wordt, zijn poot gaat hangen en dan ineens glijdt hij naar beneden en "plof" valt hij op de zitting. Omdat ik dan moet lachen gaat hij uit wraak net op dat gedeelte van de krant liggen waar ik aan het lezen ben. Ik heb dus een echte buitenkat, maar elke nacht komt hij binnen om te slapen. Hoewel hij geholpen is heeft hij wel diverse vriendinnetjes die hij ook netjes in zijn tuin laat, andere katers verjaagt hij, maakt niet uit hoe groot ze zijn en soms houd ik mijn hart vast als ik zie dat onze Felix nog niet eens ½ zo groot is. Rieneke, juist jij weet hoe bijzonder katten zijn en ik vind onze Felix juist zo bijzonder
omdat, ook al zie je hem op mooie dagen amper binnen, op de tijd dat mijn zoon uit school komt zit felix in een holletje onder de bruidssluier boven het fietsenhok, te wachten op hem. Mijn zoon heeft een aut. stoornis en gruwelt van kussen en lichamelijk contact, maar zodra hij door de poort binnenkomt en zijn fiets wegzet, hoor ik hem al zeggen;"dag Felix, lig je lekker"? Meneer verwaardigt zich dan om op te staan en zijn kop langs mijn zoon`s hoofd te wrijven om vervolgens, nadat mijn zoon hem een "kus"!! op zijn hoofd gedrukt heeft, in zijn nek te gaan liggen en dan met hem mee naar binnen te gaan. Ze slapen ook altijd samen en toen mijn zoon laatst
een weekje in de Ardennen was begreep felix even de wereld niet meer. Hij is een echt familielid en al 13 jaar bij ons.Gelukkig kerngezond, dus ik denk dat hij net zo`n rijk leven heeft met ons als wij met hem!
amc
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Een boomstam op je balkon plaatsen.

Nog een kat erbij nemen.

Een paar kanaries in huis loslaten.

Een paar muizen in huis loslaten.

De kat meenemen naar de dierenwinkel en hem op de vogelafdeling loslaten.

Een kattendoolhof maken met hier en daar een lekker snoepje.

Een hond nemen.

Paar ballonen opblazen.

Hem of haar in bad doen en dan lekker droogföhnen.

Een verwarmd bedje kopen.

Lekker veel kuikentjes voeren.

Hem in een boom zetten en de brandweer bellen ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een kat is toch om jouw leven te verrijken? en niet andersom? Ik bedoel.. het boeit dit beest geen ene moer.. het wordt alleen maar verwender
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Rieneke1
13 jaar geleden
dit is allereerst al geen antwoord, en wat je zegt getuigt van enorm onbegrip.
hopelijk heb je geen dieren thuis.
verrijking is enorm belangrijk, voor alle diersoorten.
het toepassen is ook een vorm van eigenbelang, want op een dier met gedragsproblemen zit niemand te wachten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bravo steve... Ga alsjeblieft terug de hoek in waar je zojuist uitgekomen bent.
Een laserpointer kopen en de poes erachter aan laten rennen.
een leren veter aan een stokje knopen en langzaam heen en weer bewegen, succes gegarandeerd.
Onze poes mag niet naar buiten, maar zo gauw het weer het toelaat, doen we de deur open en de hordeur ervoor, zodat hij lekker naar buiten kan kijken en alles kan ruiken.
Strooi kruimeltjes voor de vogeltjes buiten, zodat hij/zij wat te kijken heeft.
Veel tegen je poes praten, zal hij terug gaan praten, erg gezellig.
Hem leren achter brokjes aan te rennen, gooi een brokje of snoepje weg, en dan kan hij erop jagen!

En zo nog veel meer....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wij hebben thuis veel plekken voor de katten om te gaan zitten. Ze zijn gek op de vensterbank (lekker warm), en ze mogen op allerlei planken en kasten zitten.
We hebben zelfs een kat die gaat op het randje boven de schuifdeur liggen!

Propjes papier vinden ze veel leuker dan kattenspeeltjes, die kopen we dus ook niet. Vooral de ritselende papiertjes van paaseitjes vinden ze leuk.

Lege dozen blijven een tijdje in huis staan, zodat ze kunnen slapen.
Kattenluikje in de achterdeur, ze willen constant binnen, buiten, binnen en dan weer buiten.

Toegevoegd na 1 minuut:
De vijver met vissen vinden ze ook leuk. Ze vangen niks, drinken alleen water uit de vijver, maar als de vissen voer krijgen, gaan ze op het bruggetje zitten en kijken naar de vissen :)
13 jaar geleden
Mijn katten zijn binnenkatten en komen dus niet los buiten aangezien wij midden in het centrum wonen en het gewoon te gevaarlijk is... Ze zijn ontzettend makkelijk en verzinnen zelf de leukste spelletjes... Wel hebben ze een ton aan speelgoed dat regelmatig vervangen word aangezien het totaal opgevroten en kapotgebeten word... Ze hebben hun krabpalen, hun eigen krab stoel (riet), hun kussen, hun grote coivis tunnel... Maar met een krieltje dat drie maanden geleden uit de pan gevlogen is onder het gasstel en dus hard is geworden kunnen ze net zo leuk spelen... of een kerstbal van vorig jaar (onbreekbaar)... Een spel dat ze erg leuk vinden is het lakenspel, ik leg een flanellen laken op de grond en trek het door de kamer, ze gaan er dan op zitten, worden helemaal woest en hoe harder ze uti de bocht vliegen hoe leuker het is... Een van mn katten heeft een gewoonte die wij toelaten aangezien ze er zoveel plezier aan beleefd en ter compensatie van het niet in een boom kunnen klimmen... Ze hangt een aantal keren per dag in de overgordijnen, zwiert heen en weer, klauterd naar onder en weer naar boven, klimt van de voorkant naar de achterkant en maakt daar de leukste figuren bij... we noemen het schoongordijnklimmen (als in schoonzwemmen)... Overigens doet ze dit ook bij de kapstop en dat vinden we minder, onze eigen jassen hangen niet aan de kapstok, alleen 2 oude jassen om madam te plezieren... Maar als er visite komt is het welleens lastig uitleggen waarom de jassen beter even op t haakje achter de deur kunnen ipv aan de kapstok... anders is het binnen notime "ale... hop!" even kijken of je roos op je kraag hebt zitten... Verder hebben we 1 muur in de hal waar oud behang op zit, ik ben zelf bezig geweest dit eraf te krijgen (20 lagen over elkaar ofzo) en ben op een gegeven moment gestopt, we willen binnenkort gaan verhuizen en voor die tijd moet het eraf, tot die tijd leven de katten zich er lekker op uit, springen tot 1.70 hoog tegen de muur op een een loshangend flintertje eraf te trekken... En ja, ik geef toe, ik doe geregeld mee, ze vinden het zo leuk en ik geniet er van om ze zo fijn te zien spelen... Voor de duidelijkheid, ze zijn verder netjes opgevoed, hangen niet met hun poot in je bord eten of vangen achter je boterham aan, er is hier nooit ruzie onderling (ze zijn met zn drieen) en ook word er niet aan het meubilair of andere muren gekrabt...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Rieneke1
13 jaar geleden
geweldig om te lezen allemaal, vooral het lakenspel klinkt helemaal super, +
Als ik jouw kattenverhalen zo lees, hebben die 5 van jou überhaupt al een zeer rijk leven1 Niets aan doen dus!