Ik ben mijn hond kwijt. Wat moet ik nu doen?

Gisteravond toen ik mijn honden (Duitse Herder (aangelijnd) en kruising tussen Jack Russel en een Poedel (los) uitliet, zou ik op de een of andere manier moeten zijn vergeten om Boris, de Jack Russel, mee naar binnen te nemen (shame on me i know). Toen ik met mijn Duitse Herder voor de poort van mijn achtertuin stond riep ik Boris die daarna ook naar de poort kwam. Ik liet ze zitten en toen ik de poort opendeed en naar binnenliep zou hij op dat moment buiten moeten zijn gebleven. Nu weet ik dat ik daardoor een slechte baas ben, maar daar kan ik nu niks meer aan doen. In ieder geval, Wat moet ik nu doen? Moet ik buiten rond blijven fietsen of met Daisy (de Duitse Herder) blijven lopen? Ik heb de politie al gebeld en het asiel neemt niet op.

Toegevoegd na 14 uur:
Tot mijn grote vreugde is Boris weer thuis. Ik bleef maar doorbellen en ik kreeg uiteindelijk het asiel aan de lijn en iemand is zo aardig geweest de dierenambulance te bellen. Daarnaast was ik heel toevallig ook op zoek naar een konijntje en raad eens wat ik, naast Boris natuurlijk, heb meegenomen uit het asiel?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.4K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, daar ben ik ook wel nieuwsgierig naar.

Het beste antwoord

Ik als ervaringsdeskundige kan je zeggen dat je de dierenambulance moet bellen. Mijn hond loopt altijd weg hier, dat is echt een drama. Die heeft een roze tom-tom onder z'n buik hangen en die wijst altijd richting hondenkennel hier een km. vandaan.
Vervolgens kan hij de weg terug niet meer vinden en kan ik 'm de volgende dag tegen betaling ophalen bij de dierenambulance.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+ voor die roze tom tom hahhaaa
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hahaha, gelukkig komt hij steeds weer veilig thuis.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik kan mezelf nu ook een ervaringsdeskundige noemen. Toen ik anderhalve maand weer terug naar Nederland ben verhuisd is mijn 6 jaar oude Duitse Herder uit het bovenraam gesprongen (en opmerkelijk genoeg alleen wat schammetjes aan de poten overgehouden) en vandaag Boris. Zonder het asiel en de dierenambulance was ik nu mijn 2 honden kwijt.

Andere antwoorden (8)

Als je een foto van hem hebt, kun je wat van die pamfletten op bomen en lantaarnpalen ophangen met daarop je telefoonnummer.

Daarnaast in de buurt rondlopen.
Als de hond goed verzorgd is, kan ik me niet voorstellen dat hij ver van je huis is.

(ik snap trouwens niet dat je hem niet gemist hebt toen je Daisy binnenliet, maar dat terzijde).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik snap het zelf ook niet. Elke avond als ze in de achtertuin zijn geef ik ze een aai over de bol en voordat ik naar boven ga komt ie altijd even bij me zitten. Ik snap gewoon niet hoe ik dat allemaal opeens niet heb gedaan zonder iets te merken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Stress op het werk misschien? In ieder geval heel veel succes met het terugvinden van het beessie.
Je zou het kunnen proberen bij de stichting Amivedi. Ook zou je evt. bij de dierenambulance kunnen informeren of zij een melding hebben gekregen van een loslopende hond. Verder zou je nog A4'tjes met informatie in de buurt kunnen verspreiden of een oproep plaatsen op buurtlink.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Foto's van hem ophangen op diverse plekken in de buurt van je woning en op plaatsen waar honden worden uitgelaten.

Naast het asiel ook de dierenambulance bellen en maar zoveel mogelijk buiten lopen en zijn naam rondschreeuwen. Wie weet hoort hij je.

Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dierenambulance bellen, heb ik gedaan toen hier een hond rondliep die hier niet in de buurt woonde, heb hem mee gelokt en even in de schuur gedaan. De bazin had de dierenambulance gebeld en in now time was de hond weer terug bij zijn bazinnetje.

heel veel sterkte en uh ik vind je echt geen slecht baasje, we maken allemaal toch weleens fouten of vergeten weleens wat. hoop dat je hondje snel weer terecht is!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
idd niet erg handig van je, maar goed daar heb je nu niks meer aan. Ik zou rond blijven lopen met Daisy, zij zal eerder iets oppikken dan dat jij dat kan.
Veel roepen en je gebruikelijke rondje blijven lopen, je mobiel meenemen en blijven proberen het asiel te bereiken, veel succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou me helemaal gek fietsen of scooteren (iets sneller) to ik m gevonden had. Iedere minuut dat ie langer buiten loopt is er een risico dat Boris aangereden wordt.

Je moet even stoppen met jezelf verwijten, steek die energie liever in zoeken.

Ik hoop dat je Boris snel vindt, want de hond hecht aan zn baas en mist jou dus ook.
13 jaar geleden
Van mij ook de tip de dierenambulance te bellen, zelf ook blijven zoeken natuurlijk.

Ik ben ooit een logeer hond een halve dag kwijt geweest, deze was naar zijn eigen huis terug gelopen.

Na deze dag van stress, heb ik gelijk het nummer van de dierenambulance in mijn telefoon gezet, om te kunnen bellen als ik een dier in nood zie.

Ik hoop dat je je hond snel weer thuis hebt en vergeet dan vooral niet om alles en iedereen die je ingeschakeld hebt om hem te vinden wel op de hoogte brengt dat hij weer thuis is. Dus bel dan ook de dierenambulance en de politie weer op.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ga zoeken en nop plaatsen waar je veel wandelt en neem je herder mee.
Vraag mensen die op straat zijn of ze misschien een hondje hebben gezien.
Je kunt ook de hulpdiensten inschakelen zoals dierenambulance en asiels in de buurt.

Veel succes met je zoektocht