Hoe leer je een agapornis (dwerg papagaai) trucjes zoals speel dood of draaien?

ik heb een agapornis (dwerg papagaai) en die wil ik graag trucjes leren zoals draaien of speel dood en andere trucjes alleen weet ik niet hoe dat moet
mijn agapornis is heel tam en is gekortwiekt kan iemand mij alstublieft helpen.
HET ANTWOORD WAT ME HET BESTE HELPT KRIJGT ALS PRIJS BESTE ANTWOORD.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
8.6K

Antwoorden (3)

Draaien doe je met iets in je hand die je boven zijn hoofd houdt en met je hand draai je dan rondjes. Terwijl hij achter jouw hand aan draait, zeg je steeds DRAAI.

Doodliggen doe je door hem neer te leggen en te zeggen DOOD.

Dit moet je minstens 200 keer oefenen. Net zoals met alle kunstjes die je dieren leert is geduld een schone zaak.

Ik wil je er wel op wijzen dat het beestje het wel leuk moet vinden. Zodra je merkt dat hij er geen zin in heeft, dan moet je niet doorgaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hier heb ik een simpel filmpje, waarin je ziet dat Phoenix 2 muntjes in het bakje moet doen ipv 1.
Ik klik aan het einde, pas wanneer alle twee de muntjes in het bakje zitten. Pas dan weet ze, okee dat is goed. Ze weet dat ze na de clicker iets lekkers krijgt en dat ik haar wil belonen voor het goede gedrag.

http://nl.youtube.com/watch?v=1s4SVVPcKQ

Toegevoegd na 2 minuten:
Deze link doet het wel

http://www.youtube.com/watch?gl=NL&hl=nl&v=1s4SVVPcKQs
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat een rare vraag, deze dieren worden al niet in een natuurlijke omgeving gehouden. Moeten ze ook nog kunstjes doen. Laat deze dieren, dier kunnen zijn.