De haan kraait na een half jaartje niet meer zo sterk als in begin, is ie dan ziek ?

Eerst is ie zelfs een tijdje gestopt met kraaien. Nu kraait ie weer terug maar helemaal niet luid.
Ook is hij veel veren kwijt, maar komt dat door de rui ? Eten en drinken doet ie nog wel.

13 jaar geleden
7K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het zou mij een verademing zijn!!! Misschien heeft hij te vaak een schoen tegen zijn kop gekregen.

Antwoorden (2)

hanen worden niet zo oud als dat kippen dat worden, en misschien heeft hij wel een ziekte, verstandiger is het om de haan even te laten nakijken bij de dierenarts, voor het geval hij een besmettelijke ziekte heeft
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
rubia
13 jaar geleden
Bedankt.
Hij is nog maar acht maanden oud of zo.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
en kraait nu al niet meer zo sterk...dan is die ziek..
de ruiperiode loopt nu zo'n beetje op z'n eind, dus dat hij veel veren is verloren vind ik niet zo gek.
verder zou hij keelontsteking kunnen hebben (gehad).
zolang hij goed eet zou ik het nog even aankijken.
Rieneke1