mijn hond wil beslist niet gaan liggen in zijn nieuwe mand. Wie weet er een methode zodat hij in zijn mand gaat liggen .

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
9.8K

Antwoorden (8)

Voordoen. Ik heb nog maar eenmaal een hond opgevoed. Maar zowel bij het nachthok, als in zijn mand, hebben we het hem voorgedaan. En er iets ingelegd, wat al een beetje onze geur had. Een gebruikte deken. Een hond is een roedeldier, en wij zijn zijn roedel. Ik voelde me wel onnozel toen we het deden (dochter en ik), maar het leek me logisch om het te proberen, nadat we ook wanhopig waren omdat hond, de mand en het nachthok niet als het zijne wilde accepteren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zie je liggen Ineke, haha
hem in de mand lokken en zodra hij erin ligt belonen met iets wat hij lekker vind , ook al zou alleen de pootjes in de mand staan belonen, d hond zal snel door hebben dat zodra die in de mand ligt of zit het gewaardeerd word door jou ,neem de tijd ervoor je kan de hond niet dwingen
leg ook bv een kluifje erin zodat hij weet dat het zijn nieuwe plek is
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Leg zolang zijn oude kussen erop tot hij gewend is. Vaak is het de geur die anders is waardoor het niet meer vertrouwd is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zo'n mand ruikt niet vertrouwd, het kan helpen om er een ongewassen T-shirt van jezelf in te leggen.
Er zijn ook kalmerende spray's met feromonen (DAP) maar die zijn vrij duur.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
is de mand rechthoekig, of loopt ie rond?
uit ondervinding weet ik dat honden een rechthoekige mand of bench prettiger vinden.
dan kunnen ze gaan liggen zoals ze het zelf willen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarom zou een hond in een mand moeten liggen? Omdat je hem zelf mooi vindt? Misschien wil hij wel liever een groot dik kussen, waarop hij zich in al zijn lengte kan uitstrekken.

Het enig belangrijke is, dat de hond een vast plek heeft waar hij zich veilig voelt, niet gestoord wordt en waarheen hij kan worden verwezen als de baas dat wil. Hoe die plek er uitziet, mand, kussen, kleed of simpelweg de houten vloer, is totaal onbelangrijk. De hond echter moet gelukkig zijn met die plaats, anders vindt hij daar ook geen rust.
Ivana
13 jaar geleden
Heb je het al eens geprobeerd met een lekkere gevulde kong?
En dan mag hij deze alleen hebben in de mand.

Zorg dat zijn mandje helemaal geweldig is. Het moet altijd een feestje zijn om in zijn mandje te gaan liggen.

Verstop bijv. eens wat lekkere koekjes in zijn mandje zonder dat hij het ziet. Zijn favoriete speeltjes liggen in de mand, etc...

Wie weet heb je dan wel iets meer succes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
leg gedragen kleding van jezelf in de mand
Bronnen: